שאל את עצמך שלוש שאלות בכדי למצוא את ההלוואה המתאימה ביותר עבור העסק שלך

כאשר רוב האנשים חושבים על הלוואה עסקית הם חושבים על לקיחת הלוואה ארוכת טווח בבנק – אולם, כיום יש לבעלי עסקים אפשרויות רבות אחרות. לאחרונה, סקר של הסוכנות לעסקים קטנים מצא כי בעל עסק "מבזבז" למעלה מ-25 שעות בחיפוש אחר הלוואה. זהו זמן רב שאינו מושקע בעסק ויכול להיות יקר מאוד. כאשר את מתחיל לחשוב כמה הזמן שלך שווה, האם לא הגיוני לשפר את סיכויי החיפוש שלך ולחסוך זמן יקר?
שלושת השאלות האלו יעזרו לך במציאת ההלוואה המתאימה ביותר עבורך.

 1. מה מטרת ההלוואה?

זו השאלה החשובה ביותר לשאול. היא תעזור לך לענות על השאלות האחרות ובבחירת ההלוואה המתאימה עבורך. האם את צריך הלוואה לטווח קצר, הלוואה לטווח ארוך או הלוואה למטרה מיוחדת (כמו רכישת ציוד). שאלה זו גם תעזור לך לחסוך זמן בחיפוש אחר הלוואה לא מתאימה.

2. כמה מהר אני צריך את המימון?

אחד השיקולים שנוטים להתעלם מהם רבות הוא אורך הזמן אשר לוקח לקבל את המימון. פעמים רבות ייקח לך שבועות עד שתדע האם הבנק אישר את בקשת ההלוואה שלך. עבור מימון של קרנות ממשלתיות תהליך אישור הבקשה יכול לקחת חודשים ועוד מספר שבועות עד אשר הכסף מועבר לחשבונך. זה יכול להוות בעיה אם אתה צריך גישה לאשראי בכדי לנצל הזדמנות עסקית לרכישת מלאי במחיר מוזל או לפתור בעיה בתזרים. מצד שני, חברות פרטיות למימון עסקי יכולות לאשר את בקשת ההלוואה ולהעביר את הכסף לחשבונך תוך מספר ימים. חברות פרטיות למימון רכש ציוד יכולות לאשר את בקשתך תוך כשבוע. טווח הזמן בו אתה צריך את הגישה לאשראי תעזור לך לדעת לאילו גופים לפנות.

3. מה עלות ההלוואה אותה אני מוכן לשלם?

בכל פעם בה אתה לווה כסף אתה צריך לוודא כי זו החלטה כלכלית נכונה עבור העסק שלך. אתה צריך לבחון את שיעור הריבית, וחשוב מכך את העלות הכוללת של ההלוואה. אם לווית 50,000 ש"ח ואתה מחזיר לאורך חיי ההלוואה סך של 60,000 ש"ח – העלות הכוללת של ההלוואה היא 10,000 ש"ח. בהתאם למטרת ההלוואה (ראה שאלה מספר 1), הלוואה זו הגיונית או לא הגיונית מבחינה כלכלית.
אם ענית על שלושת השאלות הללו, אתה תמצא לדוגמא כי בעוד שהלוואה לטווח ארוך היא אופציה טובה למימון הקמת העסק או רכישת ציוד, היא לרוב אינה האופציה הטובה ביותר לרכישת מלאי או למימון תזרים המזומנים. השאלות הנכונות יעזרו לך להבין מהי ההלוואה המתאימה ביותר עבורך ויחסכו לך זמן יקר בחיפוש במקומות הלא נכונים.
מתעניין באפשרויות אשראי עסקי? פנה אלינו עוד היום: 077-8050870

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן