בעל עסק תתעורר!

המשבר, האמת המכוערת, המימון והפתרון שתלוי רק בך

המשבר – המגיפה העולמית של וירוס הקורונה (Covid-19) הביאה עמה אי ודאות בכל תחומי החיים. התנגשות של שני ערכי יסוד עליהם, בין היתר, מושתתת החברה המערבית, בריאות וכלכלה. במלחמה בין בריאות לכלכלה ככל הנראה הבריאות תנצח והמחיר שעלינו לשלם הוא פגיעה בכלכלה, למעשה שיתוקה המוחלט בכל רחבי העולם. זהו המשבר הראשון במאה שנים האחרונות שמשבית את כל הכלכלה העולמית שלא פוסח על אף מדינה ועל אף תחום, אפילו במלחמות העולם בכלל ובפרט במלחמות ישראל, הכלכלות העולמית והמקומית היו פעילות ויציבות ממצבן כיום. החדשות הטובות הן שבכל רחבי העולם מדברים על כך שככל הנראה מדובר במשבר לזמן מוגבל ביותר ובשבועות / חודשים הקרובים המשק בעולם ובפרט בישראל יחזרו לתפקוד מלא, תחילה חלקי ובחלוף הזמן תפקוד מלא. לאחרונה כולם מדברים ועוסקים באסטרטגיית היציאה.

ההבטחות – כיום מאות אלפי עצמאים, עסקים קטנים ובינוניים בישראל נמצאים במצוקה ובחסור וודאות. חסר להם כסף, אין להם תזרים. למעשה כל ההכנסות פשוט נעצרו ביום אחד ומצד שני את ההתחייבויות שלהם הם חייבים להמשיך לשלם. וכך, משרד האוצר הציג תכנית מפוצצת ומבטיחה לסיוע עבור עסקים אלו שכוללת בין היתר, הרחבת הסיוע באמצעות קרן להלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים, מענקים, הפחתה חדה בארנונה, הפחתת רגולציה, דחיית דיווחים ותשלומים למע"מ, הטבות מס, ארכה בהגשת דוחות שנתיים למס הכנסה, ומסלולי סיוע נוספים בדגש על עסקים קטנים ובינוניים.

מילים לחוד ומעשים לחוד – נכון ליום 13.4.20, במסגרת ראיון, התקיים עימות בין פרופסור אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה ויועצו של נתניהו, להראל ויזל, מנכ"ל ובעלים של קבוצת "פוקס". הוויכוח בין השניים עסק באסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, הנזק שנגרם לעסקים בישראל וחוסר השקיפות והיעדר המידע בנושא השאלה מתי המשק יחזור לפעולה . ויזל הצליח לחלץ הודאה מפרופסור אבי שמחון שמתוך קרן סיוע לעסקים בגובה של 20 מיליארדי ₪ נכון ליום 13.4.20 הוענקו פחות ממיליארד (כ-100 מיליון ש"ח) וכל מילה מיותרת!

מימון וקורונה- בעשור האחרון שוק האשראי היה נגיש באופן יחסי, ובעלי עסקים רבים התנהלו באופן קצר טווח על בסיס ההערכה כי האופציות המימניות יהיו זמינות לאורך זמן. אך בשל אי הוודאות השולטת במשק כרגע, בנקאים הקשיחו את התנאים לקבלת אשראי וייקרו משמעותית את עלותו מתוך קביעה שהסיכון עלה ורוב הגופים החוץ בנקאים פשוט עצרו את מתן האשראי ללקוחות חדשים ולעיתים אף ללקוחות קיימים.

אם כך, עולה השאלה מה בעל עסק אמור לעשות במצב שנוצר. כמובן שהתשובה לכך היא לא חד משמעית וכל עסק עומד בפני עצמו וצריך להתייחס לכל עסק בנפרד וכעולם ומלאו. ובכל זאת יש פתרון בעל מכנה משותף גבוה שנותן מענה לרוב המוחלט של המקרים. 

 הפתרון – הגדלת מקורות המימון של העסק שלכם.

קיימות שתי חלופות עיקריות להגדלת מקורות המימון לעסק במצב של אי וודאות כלכלית:

הראשונה – הזרמת הון לעסק ממקור עצמי או ממקור חיצוני כנגד מכירת חלק מהעסק.

השנייה – נטילת אשראי כנגד הנכסים הקיימים של העסק או של בעליו, חלופה זאת תאפשר לכם לקבל סכומי אשראי משמעותיים לטווח קצר או לטווח ארוך והכל במהירות שיא. פתרון אידיאלי במצב של משבר כלכלי במשק.

וזאת על מנת להיות ערוכים לכל תרחיש, בין אם מדובר במשבר ממושך שיצריך מכם הרבה חמצן ואורח רוח, לבין אם מדובר בניצול הזדמנויות חדשות שתרצו לנצל לצורך צמיחה והגדלת העסק. התשובה החד משמעית הינה הגדלת וגיוון המקורות שלכם להשגת כספים (במכירת חלק מהעסק או בקבלת אשראי כנגד נכסים).

אחד הטיפים החשובים בניהול עסקים הוא להשיג מקורות אשראי כשלא צריכים אותם. כיום הכלל הזה מקבל משנה תוקף מהטעם שהצורך במקורות אשראי דחוף מתמיד. תחפשו מקורות אשראי גם אם אתם לא בטוחים שאתם צריכים אותם כיום. ביום שתבינו שאתם בכל זאת זקוקים להם ככל הנראה כבר יהיה מאוחר מדי. בעת משבר הנזילות היא המפתח לשרידה לטווח ארוך ויכולות לנצל הזדמנויות עסקיות.

 

להתאמת פתרון אשראי שמתאים לצרכי העסק שלך, השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

הודעה בנוגע לקבלת חיווי אשראי לידיעתך, בהתאם לחוק נתוני אשראי, בכוונת חברת אופק קפיטל אשראי עסקי בע"מ לקבל חיווי אשראי לגבי לקוח מלשכת אשראי בשאלה אם להעמיד אשראי / הלוואה שהתבקשו (לפי העניין). לשם קבלת החיווי לשכת האשראי תגיש לבנק ישראל בקשה לקבלת נתוני האשראי לגבי הלקוח הכלולים במאגר נתוני אשראי של בנק ישראל.

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן