כיצד עסקים עונתיים יכולים לפתור את בעיית תזרים המזומנים שלהם?

כיצד עסקים עונתיים יכולים לפתור את בעיית תזרים המזומנים שלהם?

עסקים רבים אינם בעלי תזרים מזומנים קבוע במהלך השנה. למסעדה הממוקמת בקמפוס של אוניברסיטה יהיו מעט מאוד לקוחות במשך חודשי הקיץ. קיימים אינספור עסקים עונתיים אשר מירב המכירות שלהם מרוכזות בחודשים מסויימים בשנה. חנות לבגדי-ים, אולם אירועים המתפרנס מחתונות, חברת הסעות לתיירים, יבואן מעילים, אלו רק דוגמאות אחדות. אולם, העובדה שהעסק שלך עונתי אינה מעידה על-כך שהוא אינו רווחי. לעסקים עונתיים קיים פוטנציאל להיות רווחיים ביותר.
ניהול תזרים המזומנים הוא אחד האתגרים הגדולים בניהול עסק עונתי. בעוד שעסקים עונתיים מסויימים יכולים להיות סגורים "לא בעונה" ולחסוך בהוצאות, מרבית העסקים צריכים להישאר פתוחים ולמצוא דרכים לנהל את תזרים המזומנים שלהם במהלך כל השנה. תזרים מזומנים לא סדיר דורש ניהול תקציב קפדני בכדי לא להפריז בהוצאות בחודשים בהם ההכנסות גבוהות והתזרים העודף גבוה.

קושי לממן את פעילות העסק

אולם, גם עסקים המנהלים את התזרים באופן אפקטיבי, לעיתים נתקלים בקושי לממן את הפעילות שלהם בחודשים החלשים. במקרים רבים, בעיות צצות כאשר עסקים צריכים לממן הוצאה חד-פעמית גדולה כמו רכישת ציוד, שדרוג החנות או מימון הזמנת מלאי גדולה. בעוד שבמקרים מסויימים חברות יכולות להתכונן לרכישות גדולות אלו, פעמים רבות הוצאות אלו הן בלתי צפויות. אחד האירועים הבלתי צפויים שהשפיע על עסקים רבים בישראל הינו מבצע "צוק איתן". המבצע, אשר שיבש את אורח החיים בחודשי יולי-אוגוסט, פגע משמעותית בעסקים אשר עונת הקיץ מהווה את עיקר מחזור המכירות שלהם.
אם כך, מה ניתן לעשות בכדי להתמודד עם מקרים בלתי צפויים אלו? ראשית, עליך לבקר בסניף הבנק שלך ולבקש הלוואה. אתה עלול לגלות כי אם מיצית את מסגרת האשראי הבנקאית תהליך בקשת הלוואה עסקית בבנק הוא ארוך ומתיש ויכול לקחת שבועות ואפילו חודשים. לרוב, אין לך את הזמן לחכות לאישור ההלוואה, ועם דרישות הבנק אין לך ביטחון גבוה כי ההלוואה אכן תאושר. אלטרנרטיבה נוספת היא לפנות לקרן אשראי עסקי פרטית, דוגמת אופק קפיטל, ולפתוח מסגרת אשראי עסקי. בניגוד לבנקים, בקשת הלוואה מקרנות פרטיות היא פשוטה ומהירה, והן ערוכות לאשר הלוואה תוך זמן קצר, לעיתים באותו יום בו הוגשה הבקשה.
ניהול תזרים מזומנים חשוב ביותר עבור כל עסק, ובפרט עבור עסקים עונתיים. קרנות אשראי עסקי פרטיות יכולות לעזור להתמודד עם הוצאות בלתי צפויות הדורשות מימון מיידי כאשר אין לעסק מזומן עודף, ולאפשר לעסק לצמוח ולשגשג.
מתעניין באפשרויות אשראי עסקי? פנה אלינו עוד היום: 077-8050870

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן