כך תצליחו להימנע מטעויות כשתבקשו הלוואה לעסק שלכם

אתם שוקלים לבקש מימון לעסק שלכם?

אם כן,  יש לנו כמה טיפים ממש חשובים שימנעו מכם טעויות בהמשך. כתבנו אותם אחרי ניסיון של שנים בליווי אלפי עסקים, בואו נתחיל.
  1. הגדרת מטרת ההלוואה – חשוב מאד שתגדירו מראש למה בדיוק מיועדים כספי ההלוואה – לעסק יש התחייבויות רבות ואם יש כסף בחשבון הבנק תמיד יש על מה "לבזבז" אותו. לכן, כדי למנוע אפשרות שכספי ההלוואה יבלעו בהוצאות השוטפות של העסק צריך להגדיר בדיוק למה מיועדים כספיי ההלוואה לפני לקיחת האשראי. אחרת ההלוואה עשויה רק להכביד על העסק ולא תשרת את התוכנית העסקית.
  2. יכולת החזר – בדקתם את יכולת ההחזר שלכם? יש לשאוף שיכולת ההחזר לא תנבע מפירות ההשקעה אלא מהפעילות השוטפת של העסק. אחת הטעויות הנפוצות היא שהחזר ההלוואה תלוי בהצלחת ההשקעה.
    ובמידה וההשקעה נכשלת העסק שעד לא מזמן היה יציב ורווחי יכול להתערער ולהתקשות לעמוד בהתחייבויותיו.
  1. צפי הכנסות שמרני – תעריכו את צפי ההכנסות באופן השמרני ביותר- אנו נוטים בדרך כלל להתאהב ברעיונות שלנו. זה מה שהופך אותנו ליזמים. אבל ההמלצה שלנו לעסקים שמבקשים הלוואה היא הפוכה. מקסימום תרוויחו יותר.
  2. הנהלת חשבונות מוקפדת – תדאגו שהנהלת החשבונות וחשבונות הבנק של העסק מנוהלים בצורה המוקפדת ביותר כך שתהיו בשקיפות מלאה מול הגוף המממן וכך הגוף המממן ירגיש יותר בנוח להעמיד לכם אשראי ולבוא לקראתכם בעת הצורך.
  3. ניצול חלקי של מסגרת האשראי – השתדלו לא לעבור את 80% ממסגרת האשראי כדי שתוכלו להתמודד עם בורות תקציביים וכך גם תצטיירו מול הגוף המממן כעסק שלא תלוי בו.
  4. תזרים, תזרים ושוב תזרים – אשראי לעסק הוא החמצן שלו וניהול סיכונים נכון הוא לא להיות תלוי בגוף מממן אחד כי מספיק שהגוף המממן מצמצם לעסק את מרחב הפעילות אין לעסק אויר לנשימה. לכן, המצב האופטימלי שיהיה לעסק יותר ממקור אשראי אחד במערכת הבנקאית ולפחות מקור אחד במערכת החוץ בנקאית (לא כדאי לוותר על מקור חוץ בנקאי גם אם נראה לכם כיום שלא תצטרכו אותו).
  5. גיוון מקורות אשראי – כדאי לחפש מקורות אשראי אמינים כאשר העסק לא צריך וזאת על מנת לקבל את הפתרון המיטבי כאשר תזדקקו לו.
  6. הדבר הראשון שצריך לוודא אצל גוף מממן חוץ בנקאי – לפני התקשרות עם גוף מממן חוץ בנקאי תוודאו כי מדובר בגוף בעל רישיון למתן אשראי מורחב- רישיון המעיד על כך שהגוף איתן פיננסית, אמין ונמצא בפיקוח של רשות שוק ההון.

להתאמת פתרון אשראי שמתאים לצרכי העסק שלך, השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

הודעה בנוגע לקבלת חיווי אשראי לידיעתך, בהתאם לחוק נתוני אשראי, בכוונת חברת אופק קפיטל אשראי עסקי בע"מ לקבל חיווי אשראי לגבי לקוח מלשכת אשראי בשאלה אם להעמיד אשראי / הלוואה שהתבקשו (לפי העניין). לשם קבלת החיווי לשכת האשראי תגיש לבנק ישראל בקשה לקבלת נתוני האשראי לגבי הלקוח הכלולים במאגר נתוני אשראי של בנק ישראל.

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן