איך לוקחים אשראי בחוכמה? מידע וטיפים לעסקים קטנים ובינוניים

שוקלים לבקש אשראי לעסק שלכם? מתי פונים ומהם הפתרונות הנפוצים? המומחים של אופק קפיטל עושים סדר.

מה משותף לעסק שקיבל צ'ק דחוי מלקוח, לרשת קמעונאית שרוצה לנצל הזדמנות עסקית מידית ולמפעל שמעוניין לרכוש ציוד לייעול תהליך הייצור? כולם צריכים כסף נזיל.

עסקים צריכים מימון בשביל להתקיים ולצמוח. חוץ ממספר קטן של עסקים שבאים עם מימון מלא מהבית, למרבית העסקים אין את המימון הנדרש על מנת לעמוד בהתחייבויות השוטפות, לכסות בורות תקציביים, לנצל הזדמנויות פתאומיות או למנף הצלחה. הם זקוקים לאשראי עסקי. 

האם הבנקים נותנים מענה?

באופן טבעי, כשחושבים על אשראי אז חושבים על הבנקים. הגיוני, נכון? לא בהכרח. כשמדובר בעסקים קטנים ובינוניים, הבנקים פשוט לא ערוכים לתת מענה אופטימלי. הסיבה העיקרית היא תיעדוף. המערכת הבנקאית תעדיף תמיד להשקיע את המשאבים שלה במקומות בהם הסיכון הוא מינימלי והרווח מקסימלי. 

הבנקים נותנים מענה אשראי איכותי לחברות גדולות, כיון שהן נתפסות כיציבות, כשקופות וכמקור פוטנציאלי להכנסות גבוהות מריבית. בנוסף, הבנקים פעילים מאד בשוק המשכנתאות. קל יותר לבצע בדיקת יכולת החזר ושווי בטוחה לזוג שרוכש דירה מאשר לעסק בינוני או קטן. במציאות זו, רוב העסקים הקטנים והבינוניים נופלים בין הכיסאות. כאן נכנס המענה החוץ-בנקאי לתמונה. 

כן, יש דבר כזה: אשראי חוץ-בנקאי אמין ואיכותי

חוסר היכולת של הבנקים לתת מענה מלא לצרכי האשראי של עסקים קטנים ובינוניים הוביל להיווצרותם של גופים המספקים אשראי חוץ-בנקאי לעסקים אלו. 

"מרבית העסקים הקטנים והבינוניים זקוקים לפתרונות אשראי גמישים, הן מבחינת סוג, מבנה והיקף האשראי, והן מבחינת תנאי ההחזר", מציין גיא סגמן, מנכ"ל חברת אופק קפיטל, המתמחה בפתרונות אשראי לעסקים קטנים ובינוניים. "רובם זקוקים גם לאשראי מהיר, בידיעה שמהירות התגובה שווה כסף ועושה את ההבדל בין הצלחה לכישלון. בעלי העסקים מאסו בבירוקרטיה ובסחבת של המערכת הבנקאית. הם מחפשים גופים אמינים שיכירו בצרכים שלהם, ושמסוגלים להציע פתרונות אשראי שמתאימים לתרחישים עמם הם מתמודדים".   

הכירו שלושה תרחישים עסקיים נפוצים שמצריכים אשראי – ואת הפתרונות שמתאימים להם: 

סובלים ממחלת ה"שוטף פלוס פלוס"? אם הסיבה היא הצטברות של צ'קים דחויים, ניתן להחליפם בכסף מזומן. ניכיון צ'קים אצל גופים חוץ בנקאיים מונע מעסקים להכביד על האובליגו הבנקאי. פתרון נוסף לשיפור תזרים המזומנים ללא העמקת ההתחייבויות לבנק מכונה פקטורינג – ניכיון חשבוניות דחויות של לקוחות העסק. חשוב לציין שאלו פתרונות שמיועדים למימון ההון החוזר, ואינם מתאימים למימון פיתוח עסקי-אסטרטגי.

הזדמנות עסקית: עסקים רבים מוצאים את עצמם במצב בו הם מעוניינים לנצל הזדמנות עסקית, אך אין בהישג ידם כסף זמין. הלוואת גישור מהירה תאפשר להם לממש את ההזדמנות העסקית מבלי להתעכב. 

השקעה בפיתוח העסק: ברוב המקרים פיתוח עסקי (רכישת ציוד, גיוס כ"א, בניית מערך שיווק וכו') דורש השקעה משמעותית שההחזר בגינה עשוי להימשך חודשים רבים ואף שנים. במקרה זה, עדיף לממן את ההשקעה באמצעות הלוואה לטווח בינוני-ארוך. יש לוודא שתנאי ההלוואה מותאמים לתחזיות הצמיחה של העסק ולצפי ההכנסות. רצוי לבצע פעולה זו בליווי עסקי-פיננסי מקצועי.

צריכים אשראי עסקי? הכירו את אופק קפיטל – אשראי שמבין עסקים

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן