הלוואות לעסקים בינוניים

פתחתם עסק כלשהו? מתכוונים לפתוח אחד כזה בקרוב? ברוכים הבאים לעולמם של אנשי העסקים. פתיחת עסק היא פרויקט לא פשוט ואחזקת עסק היא לא פחות מורכבת. בשביל להקים עסק ובשביל להחזיק עסק צריך כסף, ויש כאלו שמביאים איתם מהבית חסכונות, כסף מההורים או מקרובי משפחה אחרים, או מצליחים לגייס כסף בדרכים שונות אחרות. אך מה עם אלו שלא יכולים לגייס כסף או שאין להם? מה קורה עם עסקים שנכנסים לאיזו שהיא מצוקה תזרימית והם חייבים כסף בשביל להתנהל? מה עם עסקים שרוצים להתפתח ולפרוץ קדימה אך צריכים מימון בשביל להיכנס לשווקים חדשים, בשביל לייצר מוצרים חדשים, בשביל לשווק את עצמם או לבצע כל פעולה אחרת? בדיוק בשביל זה יש הלוואות לעסקים.
הלוואות נוגעות לעסקים קטנים אך גם לעסקים בינוניים. אך מה ההגדרה של עסקים בינוניים? עסקים בינוניים אלו עסקים שהמחזור שלהן הוא עד 100 מיליון שקלים בשנה ומספר העובדים שלהם הוא 11-100 עובדים. אלו עסקים שעובדים כל הזמן, עסקים שצריכים לשלם משכורות רבות מידי חודש, צריכים לרכוש סחורה וכמובן לשווק את עצמם ולהוציא עוד לא מעט על תפעול. יש מגוון הלוואות לעסקים כאלו, הלוואות מהבנקים, הלוואות מחברות חוץ בנקאיות, הלוואות בערבות מדינה ואחרות (רק הלוואות כשרות כמובן, לא שוק אפור) הנה כמה מהאפשרויות של אותן חברות בינוניות, אפשרויות ללקיחת הלוואות בריביות משתנות.

הלוואות בערבות מדינה

מדינת ישראל היא מדינה שמעודדת עסקים קטנים, בינוניים וכמובן גדולים. נציגי משרדי הממשלה השונים עושים לא מעט בשביל אותם עסקים, חושבים על רעיונות ומבצעים פעולות שונות. אחת מדרכי הסיוע של המדינה היא על ידי מתן ערבויות לבנקים על הלוואות, זאת לאחר שעסקים שונים נמצאים מתאימים ועומדים בקריטריונים. הבנקים מצידם צריכים בטחונות וכשאין להם מספיק בטחונות הם לוקחים עמלות גבוהות לא רק בשביל להרוויח אלא גם בשביל להקטין את הסיכונים. הלוואה בערבות מדינה זה אומר שהמדינה ערבה לכל הכסף או לרובו והבנקים נותנים בתמורה הלוואות בריביות אטרקטיביות. איך זה עובד בפועל? בפועל, בעל עסק מגיש בקשה לקבלת הלוואה בערבות מדינה, מגיע לראיון וצריך גם להציג תוכנית עסקית משכנעת מספיק. כמובן שהוא צריך לעמוד בקריטריונים נוספים ואם הוא עומד בכל אלו הוא מקבל את ההלוואה המיוחלת.

הלוואות חוץ בנקאיות – כדאי להכיר…

הנה עוד אופציה שכדאי לחברות בינוניות כמו גם לעסקים קטנים או גדולים להכיר. היום שלא כמו בעבר,  שוק ההלוואות הרבה יותר פתוח. היום יש חברות שונות שמספקות הלוואות בלי קשר למסגרת בחשבון הבנק,  מה שיכול לסייע ללא מעט עסקים. חברות כאלו הן חברות אשראי, חברות פיננסיים, חברות ביטוח ואחרות.  חשוב לציין שהחברות הללו נוטלות סיכונים לא קטנים מבחינתן מה גם שאין להן את אותו הגב שיש לבנקים.  פועל יוצא של זה הוא הגדלת הביטחון ובטחון מבחינת החברות הללו הוא ריבית גבוהה על ההלוואה. אך חשוב לדעת שיש גם יתרונות, יתרונות שעולים על החסרונות. היתרונות הללו הם קודם כל אי הצורך בערבים להלוואה כזו וכל מה שצריך לעשות הוא לבקש את ההלוואה בטלפון או באינטרנט. יתרון שני הוא אי התלות במסגרת בחשבון הבנק, והיתרון השלישי הוא מהירות קבלת ההלוואה. בדרך כלל בתוך יומיים עד שלושה ההלוואה עוברת לחשבון הבנק והחלוקה שלה היא בהתאם לחוק – עד 5 שנים.

הלוואה דרך קרנות שונות.

במהלך השנים קמו להן קרנות שונות שגם דרכן ניתן לקחת הלוואות לעסקים בינוניים כמו גם גדולים או קטנים. יש קרנות שקמו בשביל לסייע לפריפריה ויש קרנות שקמו בשביל לסייע לעולים חדשים, יש קרנות שעוסקות בתחומים ספציפיים ויש קרנות שנוגעות לנישות מסוימות. תמיד כדאי לבחון את הפרסומים השונים ולמצוא את הקרנות הללו ומי יודע, אולי תקבלו באמצעותן את ההלוואה המיוחלת.

להיעזר ביועץ עסקי

הנה טיפ שמומלץ לכל בעל עסק שרוצה לקחת הלוואה, לכל מי שצריך אחת כזו לעסק שלו בין אם הוא גדול או קטן. יש אנשי מקצוע – יועצים עסקיים שזה המקצוע שלהם, לייעץ. הם יודעים בין השאר מהן האופציות הטובות ביותר עבור עסקים, מה קיים בשבילם ואיך הם יכולים להשיג את המימון שהם צריכים. הם יבחנו את מצבו של העסק, את הצרכים שלו ואת הפתרונות השונים עבורו וגם יוכלו לנסות ולהשיג תנאים טובים יותר להלוואה. יועץ עסקי יעלה לכם אומנם כסף הוא הרי לא עובד בחינם, אבל הוא יכול לחסוך לכם כל כך הרבה כסף בטווח הרחוק שזה יהיה משתלם בשבילכם.

אז מאיפה מתחילים?

אם יש לכם עסק ואתם צריכים הלוואה בשבילו, תתחילו עם בירורים. תשתדלו לא להגיע למצב בו אתם צריכים את הכסף מעכשיו לעכשיו אלא תזכרו מוקדם יותר ככה שיהיה לכם מספיק זמן לעשות בירורים רציניים, השוואות ובדיקות. אם לקחתם ליווי עסקי זה מצוין וזה יעזור לכם אבל גם אם לא, כדאי שתבדקו את כל הפרטים והתנאים של כל הלוואה כזו.
אם אתם צריכים הלוואה לעסק שלכם זה אומר שכנראה חסר לכם כסף זמין וכדאי מאוד שלא תסתבכו עוד יותר ותזכרו, הלוואות צריך להחזיר. אל תיקחו הלוואה אם אתם לא בטוחים שתוכלו לעמוד בה, אם אתם לא יודעים בוודאות שתוכלו לעמוד בהחזרים במהלך הזמן.
יש לא מעט עסקים שצריכים הלוואה למטרות שונות ואם עושים את זה בצורה חכמה, הלוואה כזו יכולה לשמש למינוף העסק ויכולה לדחוף אותו קדימה. תעשו את הבדיקות שלכם, תבחנו את הדברים בצורה נכונה וקבלו את ההחלטות הטובות ביותר בשבילכם ובשביל העסק שלכם ותובילו אותו קדימה אל עבר ההצלחה.

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן