ניכיון צ'קים לחברות

ניכיון צ'קים לחברות

נציגי חברה הזקוקים לניכיון צ'קים נדרשים לאסוף מידע רב אודות התהליך והגורמים המספקים אותו, מידע שיסייע לכם לצמצם סיכונים ולהבטיח את מיצוי מלוא הפוטנציאל הגלום בפעולה, שהפכה לאחד מאפיקי המימון והאשראי המקובלים ביותר בזירת המסחר בישראל.חברות רבות משתמשות בבנקים ובחברות מימון המספקות שרותי ניכיון צ'קים ("חברות ניכיון”) לשם השלמת התהליך, שהפך בשנים האחרונות לאחד האמצעים המרכזיים להגדלת תזרים המזומנים ולהבטחת שגשוגו והצלחתו של העסק. אז במיוחד עבורכם – המדריך השלם לניכיון צ'קים שישיב על כל השאלות בנושא ויבטיח את הגדלת תזרים המזומנים לחברה ביעילות, במהירות, בקלות ומבלי להסתבך.

ניכיון צ'קים – למידה תחילה

אם אתם נציגיה של חברה הפועלת בישראל, והנכם מעוניינים בשירותי ניכיון צ'קים, עליכם להתחיל את התהליך הכרוך בגיוס אמצעי אשראי זה בשלב של למידה. למידה אודות ניכיון צ'קים משמעה איסוף מידע, בירורים ובדיקה אודות צורת המימון הזו, שהופכת עם השנים ליותר ויותר מקובלת ונפוצה בישראל. לשם כך, ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב אודות ניכיון צ'קים.

ניכיון צ'קים לחברות – המדריך השלם

שאלות רבות מתעוררות סביב הנושא של ניכיון צ'קים לחברות. את חוסר הנוחות ואת חוסר הוודאות סביב נושא זה ניתן לתלות בעובדה אחת ברורה: בעבר הרחוק היה לניכיון צ'קים מוניטין של הלוואה בשוק האפור. בירור שטחי ומהיר מבהיר מיד בהתחלה כי כל קשר בין שתי צורות מימון אלה איננו קיים, הן פועלות בפיקוח בנק ישראל ובפיקוח משרד האוצר, השירותים שהן מספקות הינם חוקים ולגיטימיים, וקבלת שירותי ניכיון צ'קים איננה מסכנת את חוסנה הכלכלי של החברה. נהפוכו: ניכיון צ'קים לחברה מהווה צורת מימון שכיחה ומקובלת, המאפשרת מימון כלכלי, הגדלת תזרים המזומנים ואספקת אמצעי לכיסוי ההוצאות באופן יעיל וחסכוני. בשורה התחתונה לשירותי ניכיון צ'קים יש הרבה יותר יתרונות מחסרונות.

מה זה ניכיון צ'קים?

בתהליך של ניכיון צ'קים מעורבים שלושה גורמים: האחד, נותן הצ'ק (מי שחתום על ההמחאה), השני הוא החברה (שלפקודתה נרשמה ההמחאה), והשלישי, הוא הגורם המבצע את ניכיון הצ'קים. מאחר והצ'קים נושאים תאריך פירעון עתידי, החברה לא יכולה ליהנות מהכסף שאמור להגיע לקופתה רק בעתיד. במצב דברים זה מתקשה החברה "לסגור את החודש" ולעמוד בהוצאות השוטפות. כאן נכנס לתמונה אמצעי המימון היעיל של ניכיון צ'קים לחברות. החברה יכולה להתמודד עם האתגר, על ידי ביצוע ניכיון צ'קים וכך, למעשה, לקבל כסף מזומן מבלי לחכות לתאריך הנקוב בהמחאה. לשם כך על החברה לפנות אל חברת ניכיון או אל בנק, להפקיד אצל אותו גורם את הצ'ק הדחוי ולקבל עבורו מזומן. תמורת שירות זה משלמת החברה ריבית ו/או עמלה.

מי זקוק לשירותי ניכיון צ'קים?

גם אנשים פרטיים יכולים להיעזר בשירותי ניכיון צ'קים, למשל, כאשר התקבל שיק עבור מכירה כלשהי, או שיק לכיסוי שכר הדירה וכדומה. אולם, על פי רוב שרותי ניכיון צ'קים מהווים אמצעי ל"הגדלת החמצן" של גופים מסחריים, לרבות, בתי עסק קטנים, עסקים גדולים, תאגידים, חברות, בתי מסחר, מפעלי תעשייה, או בקצרה – כל מי שזקוק לכסף מזומן באופן מיידי ונבצר ממנו להמתין עד הגיעו של תאריך פירעון הצ'ק הדחוי. במצב דברים זה וכאשר החברה זקוקה לתזרים מזומנים, היא יכולה להשתמש בכמה אמצעים, המהווים דרכי מימון ו/או "כלי אשראי". אמצעים אלה כוללים הלוואות, יצירת ו/או הגדלת מסגרת אשראי (מינוס), "שבירת" תוכניות חסכון ו/או פקדונות. בדיוק כמו כל אלה גם ניכיון צ'קים מהווה כלי מימוני, כלי אשראי והוא אף עדיף וחסכוני מכל האמצעים האחרים המשרתים את אותה המטרה.

מדוע ניכיון צ'קים עדיף?

בחלק גדול מאד של מקרים, כאשר מדובר בבתי עסק ובחברות, ניכיון שיקים מהווה פתרון אשראי אטרקטיבי ולעתים אף עדיף בהשוואה לפתרונות אשראי אחרים. היתרונות של ניכיון צ'קים נובעים בין היתר מהעובדות הבאות: יכולת לקבל כסף מזומן באופן מיידי, בכל סכום (תלוי כמובן בצ'קים הדחויים הקיימים); קבלת מזומן ללא חובות (בשונה מהגדלת ה"מינוס" ומהלוואות); ולעתים אף עמלות ו/או ריביות נמוכות יותר. על מנת למצות את הפוטנציאל הגלום באפשרות לניכיון צ'קים ולהפיק את היתרונות האמורים של דרך מימון זו יש לבצע ניכיון צ'קים באופן מבוקר ונכון.

כיצד מבצעים ניכיון צ'קים באחריות ובבטחה?

הסוד להצלחה כזו הוא בראש ובראשונה, ומעל לכל, תלוי בגוף שנבחר לבצע עבור החברה את ניכיון הצ'קים. גורמים מגוונים מעניקים שירותי ניכיון צ'קים, וביניהם, בנקים, חברות לניכיון צ'קים, חברות למימון חוץ בנקאי וחלפני כספים (צ'יינג' Change). הבחירה בגורם המתאים והנכון חשובה ביותר, הן לשם חיסכון והן לשם ביטחון.

איך לבחור חברת ניכיון מתאימה?

ישנם מספר שיקולים המשפיעים על הבחירה בגורם שיבצע עבור החברה שירות של ניכיון צ'קים. בין השיקולים הללו בולטים השיקולים הבאים:

אמינות, פיקוח ואחריות

חשוב לבחור חברת ניכיון העוסקת שנים רבות במימון חוץ בנקאי, והיא בעלת ידע, כלים וניסיון בתחום. בהקשר זה חשוב לוודא כי החברה פועלת באישור ובפיקוח של משרד האוצר ו/או של המפקח על הבנקים ו/או של בנק ישראל.

שירותיות

בין המאפיינים שיש לבחון כאשר שוקלים להיעזר בשירותיה של חברת ניכיון נכללת רמת השירות של נציגי החברה – זמינות, בקיאות, פניות וכן מהירות (תוך כמה זמן מוענק הפדיון); לצד היקף השירותים המוצעים ללקוח – סליקה, מימון ותפעול של המחאות והמחאות דחויות.

עמלות וריביות

אחד השיקולים המרכזיים המשפיעים על בחירתה של חברת מימון חוץ בנקאית המבצעת ניכיון צ'קים הוא גובה העמלות והריביות שהיא גובה. בעניין זה, למעשה, טמון הפער בין הגופים הרלוונטים השונים, המציעים את השירות, וזהו גם המקום להשוואה, לניהול משא ומתן ולנקיטת פעולות לצמצום ההוצאות הכרוכות במימוש כלי האשראי האטרקטיבי של ניכיון צ'קים.

מתעניין באפשרויות אשראי עסקי? פנה אלינו עוד היום: 077-8050870

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן