מהו שירות ניכיון צ'קים דחויים

אנשי עסקים רבים בישראל אינם מסתדרים עם מוסר התשלומים הירוד של לקוחותיהם ולכן מחפשים כל הזמן פתרונות מימון וגבייה שיעזרו להם לשרוד באווירה שאינה חיובית לעסקים. ניכיון צ'קים הוא אחד הכלים שעומדים לרשותם באופן חוקי ומומלץ להכיר:
בואו נדבר על בעיה שמוכרת לכל אנשי העסקים שאתם מכירים, בין אם אתם לקוחות או עצמאים בעצמכם. מדובר במוסר תשלומים בעייתי שמאפיין ישראלים פרטיים ומוסדיים כאחד, וגורמים לכך שעסקים רבים נקלעים למצוקת תזרים מזומנים לא משנה מה הם עושים. אנשים משלמים היום באשראי או בצ'קים דחויים, ומעט מאוד במזומן, ולכן אין ברירה לבעלי עסקים אלא לפתח אמון בלקוחות שלהם כדי לבנות את מערך הלקוחות של העסק שלהם.

בעיית הצ'קים הדחויים החוזרים ותזרים המזומנים

אתם יכולים להיות הזהירים ביותר שאפשר ולהקים את העסק שלכם על סמך תכנון פיננסי זהיר ומחושב. המציאות מלמדת שאי אפשר להסתמך יותר מדי על כספים שמגיעים לכם גם אם מערך הגבייה שלכם ערני ואתם לא מניחים לחובות להצטבר. במקרים כאלה אתם עשויים לגלות שאתם מתדפקים על דלתות נעולות, מדברים אל אנשים שמבטיחים הבטחות בסגנון "הצ'ק בדואר", להיתקל בדחיות חוזרות ונשנות ואף נתקלים בבעיית הבעיות שמוכרת בתחום זה בישראל – מכת הצ'קים החוזרים.
להם נוספה בעיית תזרים מזומנים שמחייב כל בעל עסק לפעמים לדאוג למזומנים לתשלום לספקים לעובדים, לרשויות ועוד הוצאות, בדיוק כאשר אין לו בנמצא סכום מספיק. אם יש לו צ'קים של לקוחות עם תאריך דחוי זהו מקור מצוין להפקת מזומנים לבעל העסק על ידי ניכיון צ'קים.

מה עושים עם צ'קים דחויים חוזרים?

צ'קים דחויים חוזרים הם בעיה ידועה זה שנים ואי אפשר כמעט להילחם בה, למרות כל הכלים שניתנו לנו. יש רשימות ידועות שמתפרסמות על ידי בנקים לבעלי חשבונות מוגבלים שאינם מורשים להפיץ צ'קים, ויש דרכים לברר אשראי במיוחד כאשר מדובר בלקוח שאתם עומדים לסגור אתו עסקה גדולה באמת. חובת הזהירות מוטלת עליכם תמיד, ללא ספק, ולכן סביר להניח שתרגישו אשמים כאשר תיתקלו בלקוח שנתתם בו אמון והוא אכזב אתכם.
אלא שלא כולם כאלה ויש לקוחות שנקלעים לקשיים לכמה זמן ולא באופן קבוע, ולכן הצ'קים הדחויים שלהם לא יכובדו בזמן כזה לא משנה אם התחייבו בפניכם בזמן ביצוע העסקה. לכם יש דילמה מובנת, האם לעשות עסקה מפתה שעשויה להכניס לכם הרבה כסף ולקחת סיכון על כסף שאמור להיכנס בזמן עתידי, או לוותר על הכסף הזה מראש. אי אפשר לבנות מדיניות ותכנית שיווק ומכירות בצורה כזאת ולכן ברור למה חייבים למצוא פתרון לבעיית הצ'קים החוזרים.

ניכיון צ'קים מהו?

בגלגולים השונים של המערכות הפיננסיות בישראל לא היה הרבה מקום לגופים שעוסקים בצורה חוקית בטיפול בצ'קים חוזרים ובלקוחות סוררים. שנים רבות בעלי עסקים נאלצו לסבול הפסדים רבים בגלל חובות אבודים וצ'קים חוזרים במספרים גדולים, כך שהצורך במערכת חוקית שתחזיר חובות אלה היה קריטי. לא היה להם מענה עד שקמו העסקים לניכיון צ'קים בצורה חוקית, והפכו את האפשרות הזאת לדרך מצוינת גם להחזיר חובות אבודים ולהציל כספים שהפסדתם, וגם כפתרון לבעלי עסקים שזקוקים למזומנים בדחיפות.
היום ניכיון צ'קים פועל ככלי למתן אשראי במגזר העסקי, וכלי לאספקת מזומנים למי שנזקק לכך ולא יכול להשתמש באשראי בבנק. הצ'קים יהיו תמיד הדרך הטובה ביותר להבטיח תשלום תמורת המזומנים.

איך עובד פתרון ניכיון הצ'קים?

אם יש לכם צ'קים דחויים שקיבלתם מלקוחות ואתם זקוקים למזומנים כאן ועכשיו, אתם יכולים להשתמש בשירותי משרדים לניכיון צ'קים כדי לגבות את הסכום מהם תמורת תשלום עמלות, לתת להם לגבות את הצ'ק בתאריך הנקוב עליהם, ולקבל לידיכם את המזומנים שאתם זקוקים להם כל כך בדחיפות.
זהו הפתרון הטוב ביותר שאתם יכולים למצוא לבעיית תזרים המזומנים שלכם וגם לחשש שמא הצ'ק הדחוי שקיבלתם יידחה ולא תקבלו את התמורה. כדי לעשות זאת פנו לאחד המשרדים שמתמחים בכך, ושם תעברו בדיקה ראשונית של העסק שלכם והמהימנות העסקית שלכם.

מה מקבל המשרד לניכיון צ'קים?

שיטת המימון הזאת שמטפלת גם בצ'קים חוזרים היא שיטה מקובלת והמשרד שמטפל בה מקבל שני דברים:

  • עמלה על הטיפול בגביית הצ'ק למענכם.
  • ריבית על הזמן שעובר בגלל הכסף המזומן שהוא משלם לכם עד שהצ'ק נגבה.

עסקים קטנים ובינוניים לרוב נהנים משיטה זו שעוזרת להם לצלוח את הימים שבהם אין להם מזומנים מספיק כדי לשלם התחייבויות שלהם לגופים שונים והם רוצים להימנע מבקשת אשראי והלוואות. למעשה, אין צורך בכלל בהלוואות אם יש לכם צ'קים דחויים שאתם רוצים לנצל כדי לגבות אותם כבר כעת ולמנוע מכם להיתקע בלי כספים. אתם מקבלים את ערך הצ'ק בניכוי הריבית שתצטרכו לשלם על הזמן שיעבור עד מועד פירעון הצ'ק, כמובן.

חברות לניכיון צ'קים דחויים

לכל חברה יש את המדיניות שלה לאיזה לקוחות לתת את השירות הזה ואילו בדיקות הן עורכות כדי לצרף אותם לשירות זה. כמובן שככל שהצ'קים הדחויים ניתנים למועד מרוחק יותר הריבית והעמלות מגלמות את הסכנה שהם לא יכובדו ולכן לוקחים את זה בחשבון.
זה תלוי בכם עד כמה דחוף לכם לגבות את הסכום של הצ'ק ועד כמה הצ'ק נמצא בסכנה שהבנק לא יכבד אותו במועד. השירות הזה ניתן אם כך למי שזקוק לכך בדחיפות ומוכן לשלם את העמלות ואת הריבית שכרוכות בכך, וחייב לעשות עסקאות עם צ'קים דחויים מבלי לסרב לקבל אותם.
יש בעלי עסקים שחייבים להמשיך להזרים מוצרים וסחורות ולקבל חומרי גלם ולשלם לספקים, כך שמבחינתם שווה לשלם את התוספת הזאת ולוודא בכך שהצ'קים יכובדו והם פתרו את הבעיה מבחינתם. השירות אמין ובטוח, חוקי ומפוקח על ידי בנק ישראל, ואפשר אפילו למצוא אותו בבנקים השונים.

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן