כיצד שירות ניכיון צ'קים יכול לעזור לעסק שלך?

אם יש לכם עסק אתם בוודאי מתמודדים עם לא מעט קשיים. אתם צריכים לנהל את הייצור והפיתוח אם אתם מייצרים מוצר כלשהוא או לפחות לפקח על מי שאחראי על זה, אתם צריכים לעסוק בשיווק או לפקח על מי שאחראי על השיווק בעסק שלכם, צריכים לעבוד מול ספקים, צריכים לנהל עובדים וצריכים להתעסק בכל מה שקשור להנהלת החשבונות של העסק או שוב, לפקח על מי שעוסק בכך. ניהול עסק הוא פרויקט לא פשוט, הוא מצריך לא מעט אנרגיות ולא מעט עצבים מברזל, הוא מצריך עבודה קשה ומצריך בקרה לכל אורך הדרך. אך מעל לכל המטלות הללו יש ללא מעט עסקים עננה שרובצת מעל לראש. הם זקוקים לכסף בשביל לפתח את העסק, בשביל לקדם אותו ובשביל להצעיד אותו הלאה, הם צריכים להוציא לא מעט כספים על שכירות, על ארנונה, תשלומים לספקים וכמובן תשלומים לעובדים ולעיתים יש פער בין ההכנסות ובין ההוצאות. לא מדובר על פער בשל הפסדים של העסק אלא על פער שנגרם בשל הוצאות מידיות והכנסות עתידיות. יש לא מעט דברים שצריך לשלם עליהם בזמן ואי אפשר לדחות את התשלומים ומהצד השני, יש לקוחות שמשלמים בתשלומים, משלמים בצ'קים עתידיים של שוטף + ועל הפער הזה צריך לגשר.

הפער הזה הוא אחת הסיבות לכך שלא מעט עסקים נופלים ובעיקר עסקים חדשים שתזרים המזומנים שלהם עוד לא סדיר. בעלי העסק עושים הכל כמו שצריך והעסק אכן מתפתח ומתקדם, אך בשל הפער הזה יש חובות ויש עיכובים מה שיוצר לא מעט בעיות לעיתים עד לסגירת העסק. אז איך אפשר לגשר על הפער הזה? איך ניתן לצמצם את המרווח בזמן שיש הוצאות אך ההכנסות מתעכבות? אחת הדרכים הטובות ביותר הוא שירות ניכיון צ'קים.

שירות ניכיון צ'קים – לקבל עכשיו את הכסף על הצ'ק העתידי

הרעיון שעומד מאחורי המושג ניכיון צ'קים הוא פשוט. אחת הסיבות לפער הזה בין ההכנסות ובין ההוצאות של לא מעט עסקים הוא כפי שציינו צ'קים עתידיים, צ'קים שאפשר לפדות רק לאחר כמה חודשים. שירות ניכיון צ'קים הוא שירות בו הבנק או גוף פרטי (חברות ברישיון, לא שוק אפור) מאפשרים לפדות את הצ'ק כבר מיד לאחר קבלתו בתמורה לעמלה. בשורה התחתונה, בעל העסק יקבל את סכום הצ'ק פחות העמלה שסוכמה, הוא יהיה יותר נזיל ויצמצם את הפער משמעותית וכן, ישלם על זה קצת מה שלעיתים יהיה עדיף עבורו. כשמדובר על ניכיון צ'קים דרך הבנק ישנן כמה בעיות שהבנק מערים. ראשית, הבנקים לא מוכנים לתת את כל שווי הצ'ק אלא רק אחוז מסוים ממנו, בדרך כלל 60 או 70 אחוזים ושאר הסכום יתקבל במועד הנקוב על הצ'ק. ישנן חברות פרטיות לעומת זאת שאין להם נהלים כאלו אלא הן מאפשרות לפדות את הסכום המלא של הצ'ק, כמובן לאחר בירורים שונים ותנאים שונים כמו וידוי שמי שכתב את הצ'ק הוא ללא עבר פלילי וכמובן, שהצ'ק יוסב על שמן.

היתרונות של שירות ניכיון צ'קים של חברות פרטיות

כפי שציינו, מדובר על שירות שמספקות חברות מאושרות ותקינות ואת זה כמובן חשוב לוודא. הנה כמה מהיתרונות של שירות ניכיון צ'קים באמצעות חברה על פני שירות של הבנק, יתרונות שעולים על העמלה שיכולה להיות לעיתים גבוהה מעט יותר:

  • בדיקה ראשונית מהירה – כפי שציינו החברות הללו עושות כמה בדיקות על מנת לוודא שהצ'ק "כשר" ושהוא נכתב על ידי ידיים "כשרות". ניכיון צ'קים דרך הבנקים יכול לקחת לא מעט זמן, בירוקרטיה, טפסים רבים וכל מה שכולנו מכירים לעומת חברה פרטית שתעשה את זה הרבה יותר מהר וכך בעל העסק יידע במהירות אם הוא יכול לעשות משהו עם הצ'ק ולנצל אותו במהירות או שלא.
  • ריביות – בעבר העמלות של החברות הללו היו גבוהות ממה שהבנקים מציעים. אך כמו כל שירות וכל דבר אחר, ככל שיש יותר תחרות כך המחירים יורדים והלקוח הוא זה שמרוויח. הבנקים מורידים מחירים וגם החברות הללו מורידות מחירים עד שבלא מעט מקרים הן זולות יותר מהבנקים. חשוב לעשות בדיקה מקיפה ולמצוא חברה טובה עם עמלות נמוכות.
  • גמישות – הבנקים הרבה יותר קשים בכל הקשור לניכיון צ'קים. כפי שציינו, ברוב המקרים אפשר יהיה לקבל אחוז מסוים מהסכום ואת השאר רק במועד הנקוב. כך לדוגמא מי שקיבל צ'ק שוטף + 120, יוכל ליהנות מידית רק מכ-60% מהסכום ואת השאר רק לאחר כארבעה חודשים. חברות פרטיות הרבה יותר נוחות והרבה יותר גמישות, במקרים רבים הן מאשרות אחוז גבוה מהסכום מידית ואת השאר לאחר תקופה יחסית קצרה כך שהסכום הכולל מגיע מהר יותר לידיים של הלקוח (בעל העסק)

שירות ניכיון צ'קים אם כן יכול להתאים ללא מעט בעלי עסקים ובעיקר לאלו שאין להם תזרים מזומנים חיובי או שהם צריכים כסף כמה שיותר מהר מסיבות שונות. זהו שירות ששווה לבדוק אך חשוב לזכור שיש גם לא מעט עסקים שלא עובדים עם צ'קים ונקלעים למצוקה כלכלית ושירות זה לא יהיה רלוונטי להם. עסקים אלו יכולים לפנות לאפיקי אשראי אחרים, הם יכולים לנסות ולבקש הלוואה בערבות מדינה מה שאומר לפנות לאחת הקרנות שמציעות הלוואות בריבית אטרקטיבית בשל ערבות מדינה ואם הם יעמדו בתנאים הם יקבלו את העזרה הכלכלית, הם יכולים לבקש הלוואות גישור או כל הלוואה אחרת.
דבר אחד חשוב לזכור, כל הלוואה שלוקחים צריך להחזיר. זה משהו שצריך להיצרב במוחו של בעל העסק ולהיכנס לחישובים הכלכליים השונים שלו בניהול העסק.

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן