הלוואות לעסקים מוגבלים ממקור חוץ בנקאי – נפילה בטוחה או חבל הצלה?

עסקים קטנים בישראל מתמודדים עם המון קשיים, ובמרבית המקרים היעדר תוכנית עסקית מביא את העסק לאתגרים נוספים, עליהם אפשר היה לפסוח. ובכל זאת, בעלי עסקים רבים לא מייחסים לכך מספיק חשיבות, ואף על פי שהשירות שהם מעניקים ללקוחותיהם מעולה והמוצרים שהם מוכרים טובים ואיכותיים, הם לא מצליחים לגרום לעסק להתרומם, וכתוצאה מכך נקלעים לקשיים כלכליים ובעיות תזרים במקרה הטוב ואף לפשיטת רגל במקרה הגרוע.
במרבית המקרים, עסקים שנקלעים לקשיים אלו פונים לבקשת הלוואה מהבנק על מנת לאפשר את המשך הפעילות של העסק ולתת להם אויר לנשימה. אך לרוע המזל, בשלב זה הכל הופך להיות קשה יותר, ורבים מהם לא יקבלו אשראי מהבנק או שתנאי קבלת ההלוואה יהיו נוקשים מידי עבורם.

מה המשמעות של עסק עם חשבון בנק מוגבל?

עסק מוגבל נקלע למצב בעייתי, שכן הסטטוס החדש שלו מעודכן במערכת, המשותפת לכל הבנקים במדינת ישראל, ולכן הוא יקבל סירוב מכל בנק אליו הוא יפנה. כמו כן, בעל החשבון לא יוכל לפתוח חשבונות שיקים, וכל השותפים בחשבון יהיו מוגבלים כמותו במידה והם מורשי חתימה.
מנחם לדעת, שאם בעל החשבון מנהל חשבונות בנק נוספים, אלו לא יהיו מוגבלים, וניתן יהיה להמשיך את הפעילות הפיננסית מהם.
אך המשמעות העיקרית, הנגזרת מחשבון עסקי מוגבל, ולה השפעה קריטית על היכולת לבצע עסקאות ולהמשיך את הפעילות השוטפת של העסק, היא שברגע שחוזר לעסק שיק, או שחשבונות העסק לספקים לא משולמים, השמועות תופסות להן כנפיים מהר מאוד, ובמדינה קטנה כמו ישראל, סביר שתהיה לכך השפעה תדמיתית וכלכלית ניכרת. ואם לא די בשמועות, גם בנק ישראל מפרסם באופן תדיר את שמות ומספרי חשבונות הבנק המוגבלים יחד עם מועד סיום ההגבלה.

איך יוצאים מזה?

בפני בעל העסק, שחשבונו הוגבל, עומדות 3 אפשרויות:
1. לשכנע את הבנק להסיר את ההגבלה
2. לפנות לבית המשפט בבקשה להסיר את ההגבלה
3. להמתין שנה שלמה עד לתום ההגבלה

האם יש פתרון נוסף?

מאחר והעסק המוגבל זקוק למימון מיידי, והגבלות על עסקים נמשכות שנה קלנדרית שלמה, יש לו אפשרות נוספת- הלוואות לעסקים ממקור חוץ בנקאי, הניתנות על ידי גופים פיננסיים פרטיים, שמעניקים הלוואות לעסקים מוגבלים בתנאים פחות נוקשים.
מה הקאטצ'?
הגופים החוץ בנקאיים נוטלים סיכון גדול יותר במתן הלוואות לעסקים מוגבלים, ולכן הריבית על ההלוואות גבוהה יותר ביחס להלוואות הניתנות לעסקים במסגרת בנקאית. עם זאת, באמצעות חיפוש מעמיק ניתן לבחון כמה גופים וכמה מסלולי הלוואות חוץ בנקאיות, שיעניקו לעסק תקופת חסד סבירה בתקופת המשבר ויסייעו לו לו להתאושש ולהרים את הראש מעל המים.

הלוואות לעסקים מוגבלים ושירותים נוספים

אופק קפיטל מעניקה לקהל לקוחותיה סל שירותים נרחב, הכולל מימון לעסקים עבור ציוד, יבוא, רכש וספקים, הלוואות גישור וניכיון שיקים. יחד עם צוות המומחים בחברתנו תוכל לבנות מסלול עסקי חדש לעסק שלך ולהביא אותו אל חוף מבטחים להמשך פעילות פורה ממנה ניתן להביט אל האופק.

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן