הלוואות לעסקים גדולים לעומת הלוואות לעסקים קטנים

אם יש לכם עסק גדול או קטן יש לכם לא מעט על הראש. אתם צריכים לדאוג להכול גם אם אתם לא אלו שעושים את הפעולה פיזית, צריכים להזרים לעסק כסף, צריכים למצוא מקורות מימון לעסק, צריכים למצוא משקיעים או לקחת הלוואה מהבנק ואתם צריכים למצוא את ההלוואה הטובה ביותר עבורכם.
יש היום אפשרויות שונות למימון עבור עסקים גדולים וקטנים ואתם צריכים למצוא את האופציה הטובה ביותר עבורכם או כמה אופציות כאלו. הנה כמה מהאפשרויות הללו ובעיקר, מהם ההבדלים בין הלוואות לעסקים קטנים ובין הלוואות לעסקים גדולים.

ההבדלים:

  • הגדרה רשמית – ההגדרות של משרד התמ"ת אומרות שעסק קטן הוא עסק שמעסיק בין עובד אחד ל-50 עובדים מה שיכול להשפיע על כניסה לפרויקטים שונים כמו גם לקבלת הלוואות. עסק גדול (לאחר ההגדרה של עסק בינוני) הוא עסק של 250 עובדים ומעלה.
  • ההגדרה של הבנקים – לפי הבנקים, עסק קטן הוא עסק עם מחזור שנתי של עד 5 מיליון ₪. עסק גדול בהתאם להגדרות של הבנקים הוא עסק שצריך להיות עם מחזור של מעל ל-15 מיליון ₪ בשנה.

הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים

מדינת ישראל היא מדינה שמעודדת את העסקים שבה, מעודדת את הצעירים לפתוח עסקים חדשים. היא מציעה הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים מה שלא כך בעסקים גדולים, ואם אתם מוגדרים כעסק של עד 50 עובדים עם מחזור שנתי שלא עולה על 5 מיליון שקלים זו היא הלוואה שתוכל להיות מתאימה לכם. הלוואה בערבות מדינה היא הלוואה באמצעות אחת הקרנות שמאפשרות הלוואה כזו ומה שעומד מאחוריה פשוט. הבנקים הרי קובעים את הריביות של ההלוואות ואת תנאי ההלוואות בכלל גם בהתאם לסיכונים שהם לוקחים. אם הסיכון הוא גבוה מאוד מה שיפצה על כך הוא ריבית גבוהה וככל שהסיכון יהיה נמוך יותר כך הבנקים יהיו יותר גמישים ויאפשרו הלוואה עם ריביות אטרקטיביות יותר. מדינת ישראל מציעה לבנקים באמצעות קרנות שונות לאפשר לקחת הלוואות עם ערבות שלה כשהערבות היא על אחוז גבוה מאוד מהכסף מה שיכול להגיע גם ל-90%. הבנקים מצידם רגועים יותר ומוכנים לתת את ההלוואות הללו עם תנאים טובים יותר. לקיחת הלוואה בערבות מדינה לעסקים קטנים מצריכה כמובן ערבים ומצריכה לעמוד בקריטריונים שונים כמו תוכנית עסקית וכדומה, אך בסוף התהליך מגיעה הלוואה עם תנאים טובים במיוחד.

יתרונות הלוואה בערבות מדינה

  • תקופת גרייס – במקרים רבים ובעיקר כשמדובר על עסק קטן הוא צריך לעמוד על הרגליים וכדאי שהוא יהיה בתקופה הזו עם כמה שפחות הוצאות. תקופת גרייס היא תקופה בה לא צריך להתחיל ולהחזיר עדיין את ההלוואה מה שנותן עוד אויר לבעל העסק. הוא צריך בדרך כלל לשלם רק את הריבית ולא את הקרן מה שנותן לו מרווח גדול יותר להתנהלות.
  • תנאים – הלוואה בערבות מדינה לעסקים קטנים תהיה הלוואה בתנאים מצוינים. אלו תנאים שמותאמים לעסק מקבל ההלוואה בכל מה שקשור לתקופת ההחזר, לריבית ולפרמטרים אחרים הנוגעים להלוואה.
  • בטחונות – כפי שציינו הלוואה בערבות מדינה היא הלוואה עם בטחונות של המדינה אל מול הבנק. בדרך כלל הערבות על הלוואות היא בהתאם לסיכון כפי שציינו מה שאומר שאם אדם לוקח הלוואה כש-100% מהסיכון הוא עליו הוא יצטרך להביא יותר בטחונות לבנק. בטחונות אלו יכולים להיות ערבים, יכולים להיות משכון של נכסים וכדומה. הלוואה בערבות מדינה לעסקים קטנים היא הלוואה שאחוזים גבוהים מהסיכון המדינה לוקחת על עצמה מה שאומר שהלקוח לוקח אחוז קטן מהסיכון והוא מביא בטחונות בהתאם מה שהרבה יותר נוח.

הלוואות לעסקים גדולים

לעסקים גדולים יש אופציות אחרות ללקיחת הלוואות עבורם. זו יכולה להיות הלוואה מהבנק בו מתנהל חשבונו של העסק ואם החשבון מתנהל בצורה תקינה כבר כמה שנים אין שום סיבה לא לקבל הלוואה. זו יכולה להיות גם הלוואה מבנק אחר והיום כל הבנקים מציעים הלוואות ללקוחות כל הבנקים מה שאומר שניתן להתמקח איתם על תנאי ההלוואה. אתם יכולים ללכת לבנק אחד ולבקש הצעה ולאחר מכן להראות את ההצעה לבנק אחר ולבקש הצעה טובה יותר. הבעיה עם הבנק הספציפי של הלקוח הוא שיש אובליגו שזו המסגרת המקיפה בחשבון ואם היא כבר סגורה אי אפשר לקבל עוד הלוואה. אז מה עושים? פונים לאופציה של הלוואה חוץ בנקאית.

הלוואה חוץ בנקאית לעסקים גדולים או קטנים

זה הוא סוג של הלוואה שמתאימה הן לעסקים גדולים והן לעסקים קטנים. עד לפני כמה שנים האופציה היחידה לקחת הלוואה הייתה אך ורק באמצעות הבנקים. היום יש חברות אשראי שמציעות הלוואות חוץ בנקאיות ויש חברות  מימון אחרות כמו חברות ביטוח וכדומה שגם בהן ניתן לקחת הלוואה.

יתרונות הלוואות חוץ בנקאיות

  • הן לא קשורות לחשבון הבנק – לא משנה כמה המצב שלכם בבנק בכי רע, אתם יכולים לנסות את מזלכם עם הלוואה חוץ בנקאית. יכול להית שכך תפתרו את הבעיה שלכם ותעקפו את הבנק שלא מאפשר לכם.
  • הן מהירות – הלוואה דרך הבנק היא הלוואה שלוקח לא מעט זמן עד שמקבלים אותה. זו יכולה לעיתים להיות פרוצדורה מורכבת מה שלא כן בחברות פרטיות. בחברות פרטיות כמו חברות אשראי או ביטוח אפשר לקבל את ההלוואה במהירות מה שאומר תוך יומיים שלושה לראות את הכסף בחשבון הבנק.

לא משנה אם אתם בעלים של עסק גדול או קטן, אתם חייבים לוודא שתוכלו להחזיר את ההלוואה הזו. הלוואה יכולה לגרור אחריה עוד הלוואות ואתם לא רוצים להיכנס ללופ הזה ולכן צריך להיערך בהקדם.

מתעניין באפשרויות אשראי עסקי? פנה אלינו עוד היום: 077-8050870

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן