סוגי ניכיון צ'קים הקיימים בשוק

בעידן של היום, מעמד הביניים מתמודד עם לא מעט קשיים כלכליים. אין כמעט משפחה שלא גומרת בקושי את החודש ורבים נאבקים כל הזמן ונמצאים בהתמודדות אין סופית. רבים עובדים קשה ולוקחים אף עבודה נוספת מעבר לעבודה העיקרית שלהם וחושבים על רעיונות שונים בשביל להכניס עוד כסף. יש מקרים בהם מתקבל איזה שהוא צ'ק מחברת הביטוח על תביעה של לפני כמה שנים, מתנה כלשהיא, חוב ישן של חבר או מכל סיבה אחרת אך יש בעיה אחת עם הצ'ק – הוא עם תאריך עתידי שיכול להית עוד חודש, חודשיים ואף יותר מזה. אז מה עושים? מסתבר שיש פתרון לבעיה הזו.

בעיית תזרים המזומנים אצל עסקים

כל מי שיש לו עסק מכיר את זה. יש לא מעט עבודה בתור מנהל – דאגה לעובדים, עבודה מול ספקים, שיווק, הנהלת חשבונות ועוד. אחת הדאגות של מי שיש לו עסק היא שמירה על מאזן חיובי, שמירה על תזרים מזומנים חיובי בכדי שהעסק יוכל להמשיך לפעול. הבעיה היא ובעיקר בעסקים קטנים, שיש פער בין זמני קבלת תשלומים לבין תשלומים של העסק. במקרים רבים העסק משלם לספקים במזומן אך מקבל את התשלומים מהלקוחות בתשלומים דחויים בכרטיס אשראי ואף בצ'ק דחוי. כשמדובר על צ'ק דחוי הוא יכול גם כן להיות צ'ק לעוד חודש, חודשיים ואף יותר מזה והאם יש פתרון? אכן, יש פתרון לכך.

תכירו את המושג – ניכיון צ'קים

נניח שקיבלתם צ'ק דחוי ואתם חייבים את הכסף כמה שיותר מהר. אתם צריכים את הכסף עד כדי כך שאתם מוכנים לוותר על חלק ממנו, מוכנים לקבל את הכסף כאן ועכשיו במלואו או בחלקו הגדול ומוכנים לשלם עמלה על כך. אז כן, יש דבר כזה הבנקים מאפשרים ניכיון צ'קים ללקוחות פרטיים או עסקים. אך יש לא מעט בעיות עם הבנקים, לא מעט בירוקרטיה וכמובן גם עמלות גבוהות מאוד. בדיוק בגלל זה יש חברות פרטיות שמאפשרות את ניכיון הצ'קים ויש שני סוגי ניכיון צ'קים שקיימים בשוק:

  • ניכיון צ'קים לפרטיים – שירות ניקיון צ'קים פרטיים כשמו כן הוא, שירות שניתן לאנשים פרטיים שצריכים לממש את הצ'ק שלהם במהירות. כך לדוגמא מי שהתחתן וקיבל צ'קים דחויים (מה שלא קורה הרבה) וצריך לשלם לאולם יוכל לעשות את זה עם שירות ניכיון צ'קים, כך מי שקיבל איזה שהוא צ'ק עם סכום כסף גדול ורוצה לפדות את הכסף כמה שיותר מהר מכל סיבה שהיא, וכל מי שיש לו צ'ק דחוי שצריך את הכסף כאן ועכשיו.
  • ניכיון צ'קים מסחריים – כפי שציינו בעולם העסקים עוברים לא מעט צ'קים, צ'קים שרבים מהם הם לא צ'קים מזומנים אלא דחויים, שוטף + וכדומה. צ'קים כאלו יכולים להוות בעיה משמעותית עבור בעלי עסקים רבים ובעלי העסקים הללו צריכים לפדות אותם כמה שיותר מהר. בדיוק בשביל זה יש את שירות ניכיון צ'קים, שירות שיכול לעזור מאוד לאנשי עסקים, שירות שמאפשר להם לקבל את מרבית סכום הצ'ק במהירות רבה. כך לדוגמא מישהו שקונה סחורה במזומן ומוכר את הסחורה בצ'קים דחויים יכול להיות בבעיה בגלל ההפרש ושירות ניכיון צ'קים יכול לפתור לו את הבעה הזו. שירות ניכיון צ'קים מיועד בעיקר לעולם המסחרי – עסקי מכיוון שזה הסקטור שצריך אותו יותר. אך כפי שציינו הוא מתאים גם לעולם הפרטי, לכל אחד שמקבל ממישהו צ'ק דחוי ורוצה לראות את הכסף שלו כמה שיותר מהר.

שירות ניכיון צ'קים בבנק או בחברה פרטית?

שירות ניכיון צ'קים הוא שירות שניתן בעבר רק על ידי הבנקים. אך היום מדובר כבר על שירות שגם חברות פרטיות מספקות וכאן נשאלת השאלה – איפה עדיף לקבל את השירות, בבנק או מחברה פרטית? אז ראשית, אנחנו צריכים לזכור את הבירוקרטיה שהבנקים מעבירים אותנו. בבנקים שואלים יותר שאלות ומערימים יותר קשיים, לעומת חברות פרטיות שעושות הרבה בשביל לקדם את העניין ואישור שלהן הוא בדרך כלל מהיר יותר. הבדיקה כוללת קודם כל את ניקיון הצ'ק מה שאומר שמי שכתב אותו עומד מאחוריו ולא מדובר על מישהו עם עבר פלילי וכדומה. הבדיקה היא בדרך כלל די מהירה ותוך זמן קצר ניתן לדעת האם אפשר לנכות את הצ'ק או שלא. בנוסף, בכל מה שקשור לסכום פדיון הצ'ק, הבנקים בדרך כלל לא מנכים את כל סכום הצ'ק מה שאומר שהם יאשרו לנכות כ-60 או 70 אחוזים מהצ'ק ואת השאר הם יפדו במועד המקורי שכתוב על הצ'ק או לאחר כמה חודשים. כשמדובר על חברות פרטיות, הן בדרך כלל הרבה יותר גמישות מה שאומר שכל הסכום יפדה מידית או שרוב הסכום ייפדה והשאר ייפדה זמן קצר יחסית לאחר מכן. חשוב גם לזכור שבשנים האחרונות יש תחרות רבה בין הבנקים לבין חברות מימון ופיננסים פרטיות, תחרות בתחום ההלוואות ובכל תחום אחר. אם בעבר בכל הקשור לניכיון צ'קים הבנקים היו זולים יותר, היום יש חברות פרטיות שמציעות ריביות נמוכות יותר מאשר הבנקים.
בין אם אתם אנשים פרטיים ובין אם אתם אנשי עסקים או בעלי עסקים, שירות ניכיון צ'קים יכול להיות בדיוק בשבילכם. זהו שירות בו כל הצדדים מרוויחים, וגם אם אתם צריכים לשלם איזו שהיא ריבית על השירות בראייה ארוכת טווח הוא יכול לחסוך לכם לא מעט כסף (פיגורים בתשלומים, רביות וכדומה) שירות ניכיון צ'קים פותר את הבעיה לרבים שצריכים כסף כאן ועכשיו והתחרות בין הבנקים לחברות הפרטיות עושה רק טוב. אז אם יש לכם צ'ק דחוי ואתם צריכים את הכסף מהר, שירות ניכיון צ'קים הוא בשבילכם.

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן