סוגי הלוואות מהירות לעסק

סוגי הלוואות מהירות לעסק

בארץ לא מעט עסקים פרטיים, קטנים, בינוניים או גדולים יותר, נתקלים בקשיי תזרים מזומנים. זוהי אחת הסיבות לכך שעסקים רבים מידי מתמוטטים בשל מחסור בתזרים מזומנים ומכאן הדרך לסגירת העסק היא קצרה. אולם, יש גם חדשות טובות. קיימות חברות מובילות המציעות סוגי הלוואות שונים לעסקים בתנאים מצוינים, על מנת לעודד את צמיחתם ולהובילם להצלחה. האפשרויות הן רבות, והכל תלוי בצרכי העסק.

מדוע הלוואות הן קרש הצלה לעסקים רבים?

בעלי עסקים לא פעם מתקשים לקבל הלוואה, למה הכוונה? העסק נמצא בסכנה, והיה ולא יוזרמו כספים הוא פשוט עלול להתמוטט ולהיסגר. אולם, דווקא לעסקים הנמצאים בקשיים פיננסיים, הבנקים לא מגלים התלהבות יתירה להעניק להם הלוואות, אם בכלל, ומכאן הדרך קצרה לסגירתם. כל זאת אלא אם כן קיימת אפשרות להשיג הלוואה שהינה חוץ בנקאית. אין ספק כי עסק לו אשראי, סיכויי הצלחתו גבוהים יותר, זהו למעשה אוויר לנשימה.

סוגי הלוואות קיימים

עסקים קטנים, בינוניים וגדולים יותר, בכדי להמשיך את פעילות העסק, לא מהססים ליטול הלוואות, הם מודעים לכך שזוהי הדרך היחידה להמשיך ולקיים אותם. קיימים סוגי הלוואות שונים, מרבית האנשים אינם נוטים לגלות בקיאות באשר לאפשרויות העומדות בפניהם. ובכן, סוגי ההלוואות הם:
אובליגו – בדומה למילה "אובליגיישן" באנגלית, כאן מדובר בהתחייבות כלפי הבנקים. הכוונה היא למסגרת האשראי של העסק, באם נטל הלוואות, מהו היקפן, ועוד. בדרך זו ועל פי הנתונים, בוחר הבנק כיצד להתייחס ללקוח. והיה ולקוח לו יש אובליגו אשר בעיני הבנק נחשב לבעייתי, הסיכויים להיעזר בו קלושים. כעת הדרך היחידה שנותרה היא ליטול הלוואה חוץ בנקאית.
משיכת יתר – בארץ משיכת יתר היא עניין שבשגרה. לא מעט ישראלים חיים עם אוברדרפט. אולם, לא לכל אחד הבנק מעניק את האפשרות למשיכת יתר, אלא רק למי שיש לו בטוחות בבנק, כמו למשל חסכונות. אולם חשוב לדעת, כי הריבית על משיכת יתר הינה גבוהה מאוד.

הלוואה חוץ בנקאית

כאמור, ישנם לא מעט מקרים בהם הבנקים מסרבים להעניק ללקוח הלוואה, וזאת בשל מצבו הפיננסי, אולם אין זה המקום להתייאש. כיום קיימות גם אופציות אחרות המאפשרות לעסקים להתקיים – אשראי חוץ בנקאי. בארץ חברות מובילות ובעלות ניסיון בתחום, מציעות ללקוחות הלוואות בתנאים טובים, ללא צורך לעמוד ולהתחנן מול הבנקאי. בנוסף, והיה נוטלים הלוואה מעין זו, אין לכך איזושהי השפעה על מסגרת האשראי אותה נותן הבנק.

מה ההבדל בין הלוואה בנקאית לאשראי חוץ בנקאי?

כל כסף שנלקח כהלוואה, מן הסתם יש להחזירו, ההלוואה עצמה משועבדת לגורם שלווה כספים, כל זאת עד שהוא מחזיר את מלוא הסכום. הלוואות בנקאיות ניתנות ע"י הבנקים, אולם הם אינם מעניקים אותן בקלות. בראש ובראשונה הבנק בודק האם ללקוח חסכונות, בטוחות, ורק לאחר מכן תינתן הלוואה.
קיימות גם הלוואות גמישות בהשוואה להלוואה בנקאית בכל הקשור להחזרי ההלוואה, ועל הלווה לשלם רק את הריבית ולבסוף את סכום הקרן.
הלוואות צמודות למדד – אלה הן הלוואות שהריבית עליהן צמודה למדד המחירים לצרכן.

הלוואה לעסק קיים בהתאמה לצורכי העסק

בעלי עסקים רבים בישראל חיים מהלוואה אחת לאחרת, מאחר והבנקים אינם ממהרים לאשר הלוואה לעסק קיים, נוצרה מצוקת אשראי קשה המחייבת את היזמים ובעלי העסקים למצוא פתרונות יצירתיים. כדי לקבל הלוואה נוחה ומותאמת לצורכי העסק מומלץ לפנות לחברה המתמחה בפתרונות מימון לעסקים, באמצעותה ניתן לקחת הלוואה מהירה לעסק בהתאמה מושלמת לצרכים הייחודיים, למשל:

  • הלוואה מהירה לכל מטרה.
  • הלוואת אקספרס ללא ערבים ובטחונות.
  • הלוואה חוץ בנקאית מחברות מימון הפועלות בהיתר ממשרד האוצר.
  • הלוואה לצורך מימון הון חוזר.
  • הלוואה במסלול השקעות.
  • הלוואה למימון רכב לעסק.

ראוי לציין כי תנאי הלוואה לעסק קיים משתנים בין חברות המימון השונות והבנקים המסחריים, לכן חשוב לערוך סקר שוק מקיף ולבחון מספר אפשרויות, יש גם קרנות מימון ייעודיות אליהן ניתן לפנות. הלוואה מהירה לעסק מעניקה לו את החמצן הנדרש לפעילות השוטפת, לניצול הזדמנויות עסקיות קורצות, לסגירת חובות לספקים, לשלם משכורות בזמן לעובדים, לחדש מלאי, להשקיע בעסק ועוד.
אין למהר ולקחת הלוואה אלא יש לבדוק מספר הצעות ולהשוות את התנאים. חשוב לקרוא היטב את חוזה ההלוואה, במיוחד את האותיות הקטנות, ויש להתייחס לגורמים כמו אפשרות לפירעון מוקדם, קנסות בגין פיגור בתשלומי ההחזר, לוח סילוקין, פריסת תשלומים, ריבית, הצמדה וכדומה. בעזרת היועצים המנוסים של אופק קפיטל תוכלו לגייס את המימון הנדרש לפעילות העסק וליהנות מתנאים מועדפים ומתשלומי החזר נוחים.

אילו גורמים מציעים לבעלי עסקים ליטול אשראי חוץ בנקאי?

המציאות מצביעה על כך, כי מרבית בעלי העסקים מתקשים ליטול הלוואה מהבנק, ולא מעט מהם מוצאים עצמם בקשיים כספיים, קשיי תזרים מזומנים, והיה והדבר ימשיך הם יאלצו לסגור את העסק. אולם, אין שום צורך להרים ידיים. ישנן כיום חברות אמינות ומובילות המעניקות אשראי חוץ בנקאי לעסקים, גם לכאלה הנמצאים בקשיים. אמנם, אין תנאי ההלוואה מושלמים, אך זהו עניין זניח כאשר רוצים להמשיך לקיים את העסק ללא הסתמכות על הבנק. ככל שמספר התשלומים בעבור ההלוואה יהיה גבוה יותר, בהתאם לכך גם גובה הריבית.

מדוע כה הרבה עסקים נדרשים להלוואות?

מידי שנה אנו שומעים על עסקים, במיוחד אלה הקטנים יותר, אשר נופלים וחדלים מלהתקיים. אחת הסיבות העיקריות למצב עגום זה, שגם איננו תורם לכלכלה הישראלית, נובע מקשיי תזרים מזומנים אשר איננו מאפשר להמשיך ולקיים את העסק. הפתרון היחיד בנמצא – קבלת הלוואה, וכשהבנק מסרב לתת אותה, ניתן לפנות לגופים פיננסיים אחרים.
גם אם צפויות הכנסות, כפי שאנו מכירים את ההתנהלות בארץ, הן לא תמיד נכנסות בזמן, אלא באיחור. זהו מצב כמעט בלתי אפשרי – העסק איננו מקבל את הכספים בזמן, לעיתים גם כלל לא, ובכל זאת יש להמשיך לשלם לגורמים העובדים עמו, יש לשלם למדינה מיסים, ועוד, ההוצאות הן רבות. זוהי הדרך הקצרה והבטוחה להיקלע לחובות.

לא לפנות אל גורמים מפוקפקים

ישנם גורמים מפוקפקים (השוק האפור, השוק השחור) אשר נוהגים לנצל את מצוקתם של בעלי עסקים, ומעניקים להם הלוואות בתנאי החזר אבסורדיים, אליהם בהחלט רצוי לא לפנות.
מהי טבלת סילוקין?
טבלת סילוקין מהווה איזושהי אינדיקציה ללווים. באמצעותה כל לווה יוכל לבדוק בכל רגע נתון כמה כסף הוא מחזיר מידי חודש לטובת ההלוואה, וכך גם ניתנת האפשרות להתנהל בדרך יעילה יותר ולבדוק מהו מצב תזרים המזומנים של בית העסק.

מתן הלוואה במהירות

בכדי ליטול הלוואה מהבנק, נדרש זמן, או עד שזה בודק את נתוניו של הלקוח, ובכל מקרה מדובר בתהליך ארוך, ולא תמיד מובטחת הלוואה, בהחלט מדובר בבזבוז זמן כאשר מדובר בעסק הסובל מקשיים. בהשוואה לבנקים, קיימת גם אפשרות לקצר את ההליך באופן משמעותי, ליטול הלוואה חוץ בנקאית, הליך זה הינו מהיר למדיי, כאשר הגורם המעניק את ההלוואה, יקבע מראש עם הלווה את תנאיה, אין צורך בערבים, חסכונות, בטוחות וכו'.
בנוסף, תנאי ההלוואה הינם גמישים בכל הנוגע לתקופת ההחזר. בניגוד לבנקים המערימים הרבה קשיים. לבסוף, להלוואות החוץ בנקאיות, אין כל השפעה על האשראי התוך בנקאי.

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן