עידן של חלופות מימון לעסקים שמחליפות את הבנקים

מקורות מימון לעסקים

מרגע שהעסק שלכם הוקם אתם עולים על מסלול ניהול מתמשך שכולל לא רק את העבודה עצמה אלא גם את הניהול שמאחורי הקלעים של כספים ומקורות מימון. עסק מוקם כדי שיוכל להכניס כמה שיותר רווחים לבעליו מבלי לגרום להפסדים, אולם בעולם כלכלי כמו שלנו שבו הענף הפיננסי הפך להיות יותר מורכב ומושפע מגורמים שונים, הכנסות והוצאות תלויות מדי במשתנים שאינם ודאיים. לכאן נכנס הצורך לשמור על תזרים מזומנים שיאפשר לכם להמשיך לגלגל את העסק בלי הפסקה כדי לעמוד בהתחייבויות שלכם לספקים, ללקוחות ולמקורות מימון שלהם אתם חייבים החזרים.
מימון חוץ בנקאי עבור עסקים

מקור המימון העיקרי – הבנקים

בעבר, בעולם שבו עסק התנהל בעזרת הון פרטי שמגיע מהבית ומהמשפחה או ממוסד אחד בלבד – הבנק – העלויות היו בהתאם וכמוהן גם המחויבות שקשרה אתכם לאפשרויות המימון הכי פחות נוחות ומגוונות. בעלי עסקים שרצו לפתוח במהלך לפיתוח העסק, להרחבתו, להתמודדות עם משברים ביטחוניים שמאפיינים את ישראל כל כך, היו לקוחות שבויים כמעט בלעדית, וזה נוצל בדרך כלל נגדם בתנאים לא מזהירים. גם היום הבנקים הם מקור המימון העיקרי לעסקים, אם בשירותי אשראי או שירותים מקיפים נוספים שהם נותנים במיוחד לאישור עסקאות באשראי שמערבות גם עסקים בינלאומיים.

עידן של חלופות מימון שמחליפות את הבנקים

עם זאת, היום, כבר אין צורך לגשת לבנק כדי לקבל אשראי מיוחד למהלך עסקי פורץ דרך, אולי רק לצורך השוואת עלויות ותנאים וכדי לדעת למה לא כדאי דווקא בבנק. למרבה המזל, יש היום לא מעט מקורות מימון לעסקים שמהם אתם יכולים לקבל מימון נוח או פתרונות שונים שיחלצו אתכם ממצוקה. כדי לדעת עליהם לא מספיק ללכת לבנק או ליועץ עסקי כדי ללמוד על הפתרונות המסורתיים והשמרניים. יש לבדוק ולהרחיב את הידע שלכם בכל מה שקשור לרפורמות השונות וליוזמות פיננסיות רבות שהפכו בשנים האחרונות לדומיננטיות יותר בעולם העסקים, ורבים מבעלי העסקים מעדיפים אותם בהרבה. הנוחות שלהם יכולה להיות גדולה אף יותר, במיוחד כאשר אתם משלבים את מקורות המימון האלה בצורה שוטפת בעסק שלכם ובזכות זה מצליחים לנהל תזרים מזומנים, לבנות תכנית עבודה שנתית ועסקית ולקבל גב פיננסי שלא יכזיב אתכם.

מימון עסקי על ידי הלוואות מגורמים שונים

במשק קיימים כיום חלופות נוספות לעסקים בסכומים גבוהים, והם באים בדרך כלל מחברות מימון חוץ בנקאי שיכולים לספק לכם את הסכומים האלה. זה מתאים במיוחד לחברות גדולות ובינוניות ולא לעסקים קטנים, משום שהסכומים שבהם מדובר חייבים להיות גדולים כדי שיהיו כדאיים מבחינת הרווח, העמלות והריבית. מדובר בחברות חוץ בנקאיות שהמימון שלהן פרטי והן יכולות לחתום אתכם על הסכמי מסגרות אשראי מגוונות לפי הנתונים שלכם. בדרך כלל, חברות כאלה מגלגלות סכומים גדולים וזה יכול להיות בתי השקעות, חברות ביטוח וקרנות פנסיה שונות שמוכנות לגלגל את הכספים שהן מחזיקות בנאמנות ללקוחות שלהם כדי להרוויח יותר. זה עדיף בכל מקרה במקום לתת לכסף לשכב ללא רווח ניכר כלשהו במשק שבו ריבית בנק ישראל שואפת לאפס והריבית של הבנקים לא טובה מכך בהרבה. למרות המוניטין של האשראי שמקבלים אנשי עסקים מהבנקים הם עדיין לא זוכים להרבה יותר מהאחרים, וכשהבורסה מדשדשת ברור למה גופים אלה שמחים להיכנס לעסקים ולנצל את ההון שנמצא ברשותם כדי להגדיל את הנכסים שלהם.

חברות מבססות פעילות עסקית על התחייבויות ולא תזרים

מה שלא ידוע למי שאינו מנהל עסק הוא שלא תמיד יש כסף פיזי בקופת העסק, אלא הוא נמצא רק ברישומים של ההכנסות שמגיעות מהתחייבויות של לקוחות שטרם פרעו אותן. כך קורה שהכל נמצא ברישומים והעסק עובד על אשראי, כלומר ציפייה שהחברה תקבל את המגיע לה ותגלגל את ההכנסות הלאה לספקים. כך שמסגרות אשראי הן בדיוק מה שעסק גדול זקוק להן כדי ליהנות מנזילות גדולה ומיכולת להיות גמישים יותר בפעילות העסקית. זה נובע בעיקר מהעובדה שחלק מהתשלומים שמשלמים היום מבוצע בצ'קים ובאשראי ולכן מוסר התשלומים המקומי סובל מבעיות אמינות במקרה הגרוע ומדחיות שונות במקרה הטוב. כל שנותר לבעל העסק הוא בעיקר לעקוב אחר התשלומים המגיעים לו בתקווה שלא יידחו ולא ייגרם נזק בגלל אי פירעון התחייבויות. זה קורה במיוחד בעסקאות גדולות שבהן בעלי העסקים מחויבים לספק את כל הסחורה או לפחות את רובה לפני שהתשלומים עליה מבוצעים במלואם,

מה קורה כאשר נזקקים למימון שוטף?

כאמור, ברוב העסקים הגדולים לא יכולים לקבל כספים מהיום למחר ולכן אנשים מוצאים את עצמם ללא מימון מספיק כשהעסקה מסתיימת והכסף אינו מגיע עדיין. כך, הם נאלצים לסחור במידה מסוימת בצ'קים ובחובות של הלקוחות להם, או לנהל מסגרת אשראי שמבוססת על הבטחות והתחייבויות אלה. העמדת מסגרות אשראי על ידי חברת מימון פרטית שנשענת על נתוני העסק, בודקת אותם ומוודאת שזהו עסק חי ועובד שיכול לעמוד בהתחייבויות שלו נעשית במקרים מסוימים. התפעול השוטף ואפילו הגדלת העסק נהנים מכך מבלי להזדקק לבנקים. בכך משפרים גם את היכולת של המיקוח של בעלי העסק עם הבנק שרואה שהוא אינו חיוני ללקוח ולכן יכול להקל בתנאים. בעל העסק מפסיק לדאוג על התזרים, משלם לספקים במועד וגם מספק ללקוחות כל מה שנחוץ להם ובכך שומר על המוניטין שלו.
אפשר לקבל הלוואות חוץ בנקאיות שאינן משפיעות על האובליגו של העסק והן משמשות לקניית ציוד או פתרון מהיר למשבר עסקי אקוטי, וזה יכול להינתן בתנאים מעולים משום שההלוואה היא במסגרת האשראי שסוכם עליה עם העסק.

כתבות מומלצות

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן