מימון לחברות פעילות בהתדרדרות – המומנטום הוא הקריטריון הקובע

סוגי מימון לחברות

הרבה יותר נחמד לעבוד כשאתם גם נהנים ממה שאתם עושים, אבל בואו נהיה כנים לרגע: רוב העסקים נפתחים על מנת להרוויח, לייצר כסף, והרבה ממנו. ישנם מתי-מעט העוסקים בתחום העיסוק שלהם בשביל ה"נשמה", אבל אותם, לרוב, ניתן, למצוא בשני קצותיה הקיצוניים של הסקאלה -עניים מרודים המשקיעים את כל נשמתם בעזרה לזולת, לבעלי חיים, בהצלת כדור הארץ, בהצלת יערות הגשם או במיסיונריות אידיאולוגית זו או אחרת, ומהצד השני של הקשת – העשירים המופלגים שכל עיתותיהם בידיהם והם יכולים להתפנות לעיסוקיהם האהובים. כולנו, כלומר, כל השאר, מצויים אי שם באמצע ומצפים, גם אם לא להרוויח בגדול, לפחות לא להפסיד. ולעיתים, כל מה שמפריד בין ההצלחה לכישלון, הוא (כמה צפוי) עוד מעט כסף, שיאפשר לנו את מרווח הנשימה עד שהעסק שלנו ימריא, עד שהמוצר החדש שהשקנו "יתפוס", עד שקו החלוקה החדש שהקמנו יתבסס ויחזיר את ההשקעה בו. כאן, נכנס לתמונה מימון לחברות, על גווניו השונים.

מימון לחברות – 50 גוונים של כסף

מימון לעסקים נחשב לתחום נרחב, אשר כולל תחתיו סוגים רבים של מימון ממקורות שונים, למטרות שונות, בתנאים שונים, בייעודים שונים וכן הלאה. כל אלה, נכללים תחת המטריה הרחבה מאד של המושג מימון לעסקים. הנה מספר דוגמאות מהסוגים הקיימים כיום:

  • פתרונות אשראי בנקאיים
  • פתרונות אשראי חוץ בנקאיים
  • פתרונות אשראי המיוחדים לתחומי עיסוק מסוימים
  • קרנות מימון לעסקים מטעם המדינה – בקרנות כאלה, המדינה היא זו המשתתפת במתן הערבות הנדרשת לעסקים, כמובן, לפי קריטריונים שנקבעו על ידה.
  • קרנות מימון ספציפיות לסוגי עסקים מסוימים – חקלאים, חברות הייטק, סטרט-אפים, מפעלים יצרניים, חברות יצוא וכן הלאה
  • קרנות פרטיות פילנתרופיות

תחת מימון לחברות, יכול להיכנס גם תחום גיוס האשראי המכיל פתרונות כמציאת משקיעים, הנפקות בבורסה, הנפקת מניות, שימוש בהון עצמי וכד'.

מימון לחברות פעילות בהתדרדרות – המומנטום הוא הקריטריון הקובע!

מניסיונם של בעלי עסקים רבים, הטעות הרווחת היא הגעה למצב הדחוק בו כל מימון שיוצע לכם, מכל מקור שהוא, מהווה עבורכם חבל הצלה מיידי, מאחר והעסק שלכם איננו עומד ברף המינימלי הנדרש על ידי רוב הגופים שמציעים מימון לחברות. במרבית המקרים, כאשר מדובר בעסק קיים ופעיל, זוהי התדרדרות הדרגתית, אשר לאורכה נמצאות הרבה נקודות בהן העסק עדיין במצב טוב דיו כדי לעמוד ברף שיאפשר לו קבלת מימון אצל חלק גדול מהגופים המציעים מימון. מתוך שאננות, ניתוק מהמציאות, אופטימיות מופרזת או אי הכרת תזרים המזומנים של העסק, דוחים בעלי העסק הקטן את ההסתייעות במימון חיצוני, עד אשר מגדל הקלפים שבנו מתחיל להתמוטט: קיצוץ בכל התקציבים, המחלקות ורמות הפעילות (כולל, כמובן, במחלקת השירות), לקוחות נאמנים עוזבים בשל אי קבלת שירות מספק, לקוחות חדשים נמנעים מהתקשרות בשל השמועה הפושטת, הבנקים (שעד כה היו חביבים וסבלניים), מריחים את הצרות המגיעות ומטילים סנקציות משלהם, שיקים של ספקים חוזרים, וכמובן, כרגע, אתם במצב בו כבר אף גוף לא ישים את כספו על קרן הצבי ויאשר לכם הלוואה. מכאן, אין דרך חזרה, רק למטה…

מימון לחברות פעילות בשל נסיבות מיוחדות – אסטרטגיה מתוכננת היטב היא המפתח!

פעילות עסקית של חברה או ארגון איננה חד גונית ומונוטונית ואסור לה שתהיה כזו ותיכנס לנתיב הנמנום. בעסקים, כמו כריש, אתה חייב לזוז כל הזמן, להתקדם, לשאוף, שאם לא כן, העסק נכנס לסוג של קומה עסקית, עד מהרה הוא מאבד מהתאוצה שהייתה לו בעת הקמתו, שוקע לתחתית והופך ללא רלוונטי וללא אטרקטיבי עבור לקוחות. שינויי כיוון, פתיחת קו חלוקת חדש, מיתוג וכן הלאה, דורשים מימון אשר לעיתים, איננו מצוי בתקציבן הקיים של חברות הפועלות באופן שוטף. מימון לחברות יכול לפתור עבור את אותו מחסור נקודתי בכסף, בתנאי, כמובן, שמדובר בפעולה מתוכננת היטב מבחינה אסטרטגית ולא בסתימת חורים נקודתית. חשוב ביותר לכלול באסטרטגיה כזו גם התייחסות להערכת הסכום הנדרש וגם את המקורות העתידיים, אשר ישמשו להחזרן של ההלוואות השונות שתילקחנה לצורך ההתפתחות העסקית.

מימון לחברות בהקמה – הכל פתוח, האמנם?

מצבן של חברות בהקמה שונה במקצת. הן "טריות" וחדשות ואינן גוררות מאחוריהן זנב של כישלונות. האווירה בהן אופטימית, ולמעשה, כל מה שהן צריכות הוא מימון כדי להגשים את החלום הענק או הרעיון המבריק שיש למייסדים שלהן. לכאורה, יש לחברות כאלה את כל התנאים לקבל מימון מכל חברת מימון שרק ירצו… אבל רק לכאורה… מכיוון שכל אותם מקורות מימון הם, בשורה התחתונה, גופים עסקיים, אף אחד מהם לא ירוץ להציע מימון לחברה אלמונית, גם אם היא מצטיירת בדמיונם של מייסדיה כמיקרוסופט הבאה. עסקים וחברות בהקמה צריכים לעמול קשה למדי כדי לשכנע את חברות המימון שמשתלם להן להשקיע בהן את המימון הנדרש. הם עושים זאת דרך תוכניות עסקיות מפורטות, הערכת הכנסות והערכת תזרים המזומנים, אסטרטגיות עסקיות ושיווקיות מגובשות וכד'.

לסיכום:

סוגי המימון השונים מתאימים לנסיבות שונות, לחברות בשלבים שונים ולקריטריונים ולמשתנים נוספים רבים. לרוב, הבחירה בין סוגי המימון השונים בזה המתאים לעסק שלכם תהיה נתונה בידיכם אך ורק במצבים בהם אתם אינכם עומדים בגבכם לקיר. אז, תיאלצו להסתפק במימון של מי שיסכים לתת לכם אותו, וככל הנראה, תשלמו על כך הרבה יותר ממה שהייתם משלמים על כך מספר חודשים לפני כן. במידה ואתם רוצים להבטיח את אפשרותכם לבחור, הקפידו להיות עם האצבע על הדופק ואל תדחו את הפניה לחברת המימון עד לרגע האחרון.
מתעניין באפשרויות אשראי עסקי? פנה אלינו עוד היום: 077-8050870

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן