מהם פתרונות מימון לעסקים המקובלים בשוק?

יש לכל עסק את הסודות שלו כיצד הוא שומר על תזרים מזומנים, אולם החשוב ביותר הוא לדאוג לפתרונות מימון לעסק שיהיו זולים וזמינים. יש היום במשק הישראלי כמה וכמה פתרונות כאלה שתוכלו להיעזר בהם, ולהלן כמה עצות כיצד לעשות זאת בצורה נוחה ובטוחה: המציאות הישראלית מלאה עסקים ופרילנסרים, וכולם רוצים להרוויח ולהצליח בכך בעיקר כספית. הבעיה היא שישראלים רבים נוטים לזנק לשוק העצמאים מבלי לעשות את התכנון הנכון פיננסית ומבלי לבנות תכנית עסקית נכונה, ואז נתקעים ללא תכנית מימון טובה שעוזרת להם לשמור את הראש מעל המים. יש לכך סיבות רבות ומספרן כמספר הסיבות שגרמו להם לפתוח את העסק מלכתחילה. עם זאת, מה שמשותף לכולם חייב להיות מקור מימון קבוע שידאג לתזרים מזומנים חיובי שיאפשר לעסק לפעול ולהתרחב ואף לענות על הביקוש, אחרת אין טעם לקיומו. כדי להבטיח שהעסק יחזיק מעמד ולא יצטרף לסטטיסטיקה העגומה של כל העסקים שנסגרים בתוך שנה עד שלוש שנים מיום פתיחתם, מומלץ לדעת מיהם הגופים שיכולים לתת פתרונות מימון לעסקים שונים בשעת הצורך.

מי מממן עסקים?

  • בנקים – הבנקים היו ויישארו מקור המימון העיקרי לעסקים קטנים עד גדולים. זה תמיד יהיה המקום הראשון שתפנו אליו משום ששם מתנהל החשבון שלכם והם ממילא יודעים על מצבכם. אם אתם נחשבים ללקוחות טובים אין סיבה לא לנצל זאת לצורכי מיקוח כדי להשיג תנאי אשראי מצוינים או לפחות הלוואות בריבית נמוכה ובפריסה נוחה לעסק לפי הפעילות העסקית שלו. הבנקים שנותנים לכם הלוואות אמנם מקזזים בתמורה חלק ממסגרת האשראי שלכם ומגבילים אתכם, כך שזה יכול להתאים רק לעסק שהיקף הפעילות שלו כזה שאינו נפגע מכך. אם התכנית הפיננסית והעסקית שלכם לטווח הארוך צריכה לקחת בחשבון פתרונות מימון נוספים אל תהססו לנסות עוד גופי מימון כאלה.
  • חברות מימון חוץ בנקאיות – בעבר החברות האלה לא היו כמעט חוקיות ונחשבו לגמרי לשוק אפור. מה שאומר שהריבית רצחנית והעסקה לא הכי כשרה. אולם עם השנים ושחרור הרגולציה על עסקים כאלה ומתן רישיונות לעסוק בכך לחברות מינות שונות, הפתרון של מימון חוץ בנקאי לעסקים אצל חברות מהימנות כאלה בהפך להיות יותר סביר. גם שם תצטרכו להוכיח ערבויות ובטחונות וגם שם תצטרכו להוכיח שאתם לקוחות טובים, אולם יש סיכוי שתקבלו תנאים טובים יותר ובכל מקרה זה לא ישפיע על מסגרת האשראי שלכם בבנק אם תיקחו הלוואה חוץ בנקאית. זו הסיבה העיקרית שבגללה החברות האלה פורחות ואנשים רבים מנצלים דווקא את האפשרות הזאת. זה נוח יותר וזה לא מחייב אתכם להיכבל דווקא לבנקים.
  • חברות ביטוח – חברות ביטוח שמחות להעמיד לכם הלוואות שונות לעסק שלכם במיוחד אם הן אלה שמבטחות אתכם. הרי כל פעילות עסקית דורשת גם ביטוחים שונים ולכן אתם "מושקעים" שם ממילא. את הסכומים מלווים לכם במיוחד אם הוכחתם שצברתם שם סכומים רבים בפוליסה שלכם ולכן אתם נחשבתם לסיכון קטן בכל מקרה. עם זאת, ההלוואות יינתנו לכם אם אתם מוכרים כלקוחות שיכולים לעמוד בהחזר זה.
  • חסכונות ופיקדונות – אם יש לכם חסכונות ופיקדונות שצברתם בחיים שלכם, מומלץ להשתמש בהם רק לשעת חירום ולא אם תמצאו מקור טוב יותר וזול להלוואה נוחה בינתיים. הסכומים האלה רצוי שיישמרו לשעת חירום באמת, כאשר כבר שום דבר אחר לא יספיק לכם וזהו המקור האחרון האמין שתוכלו לנצל. זה הכרחי גם לגעת כמה שפחות בכספים אלה משום שזהו למעשה העתיד שלכם והפנסיה שלכם, ובכך אתם לא יכולים לגעת אם אתם מתכננים עתיד בטוח כעצמאים.
  • חברות אשראי – אין כמעט עסק שלא עובד עם אשראי ולכן אתם מוכרים לחברות כרטיסי האשראי שלכם, ישמחו להלוות לכם כספים בתנאים נוחים במיוחד אם אתם עסק שיכול להציג פעילות עסקית חיובית ומבטיחה. לעסקים כאלה נוח יותר לגייס כספים בכלל, ולכן מומלץ לוודא ולבדוק מהם התנאים שמוצעים לכם אצלן כל הזמן.
  • הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים – במשרד הכלכלה עובדת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שמעמידה לרשות העסקים הלוואות בערבות מדינה בתנאים נוחים מאוד יחסית. בדרך כלל, הריבית נמוכה יותר והפריסה נוחה על פני יותר תשלומים. את ההלוואה נוטלים דרך אחד הסוכנים המורשים לטפל בכך ודרך הבנקים שנרשמו לתכנית זאת. את ההלוואה אפשר לקבל בסכומים גבוהים של ממש, כמו מיליון שקל במקרים מסוימים, ולכן מומלץ לבדוק כיצד אפשר לנצל זאת כשתצטרכו אותה.
  • קרנות פנסיה – ככל שאתם צוברים יותר כספים כך אתם יכולים לנצל אותם כדי לקחת הלוואה על חשבון הכספים שחסכתם לפנסיה שלכם. כמובן שתצטרכו להחזיר את ההלוואות האלה, אבל מכיוון שזה ממילא מהכסף שאתם צברתם אז יהיה לכם קל יותר לקבל זאת. הכספים יינתנו לכם בתנאים יחסית נוחים ואולי תצליחו לקבל גם גרייס, שהיא תקופת דחייה של תחילת ההחזרים לקרן. במקרה הזה אתם גם יודעים בדיוק כמה כסף אתם מחזירים והכל מסודר וחוקי.
  • קרנות – יש קרנות ייחודיות שמסייעות ליזמים בענפים מסוימים כמו הייטק, וקרנות של אנג'לים ושל משקיעים שמחפשים אנשים עם רעיונות טובים שיכולים להניב תוצאות טובות ואפילו אקזיט מבטיח. במקרים כאלה יש לערוך תחקיר בשטח כדי לגלות את הקרנות האלה ולהגיע למשקיעים בדרך אחרת מהרגיל. יש לא מעט פלטפורמות שעוזרות בכך ועליכם להתחיל לעשות נטוורקינג כדי להגיע למשקיעים שיהיו מעוניינים להשקיע דווקא בכם ובעסק שלכם. זה כדאי למרות שאתם תצטרכו לוותר על חלק מהבעלות שלכם או הרווחים שלכם משום שכאן מובטחת לכם השקעה לטווח ארוך וליווי מקצועי שיאפשר לכם לצמוח ולפתח את העסק שלכם כמו שצריך.

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן