טיפים כלכליים לעסקים כדי לא להיקלע לחובות

הצלחת העסק תלויה בגורמים רבים, ביניהם כישורי הניהול של הבעלים, ניהול נכון ואפקטיבי של תזרים המזומנים, שיווק יעיל, גיוס אשראי בהתאם לצורכי העסק, מצבו הפיננסי וגביה בזמן. כאשר בוחנים את מצבם הפיננסי של עסקים קטנים ובינוניים במשק הישראלי, מגלים כי רבים מהעסקים אינם מנוהלים נכון, רבים חיים מהלוואה להלוואה ולרוב הם נקלעים לחובות כבדים מהם קשה לצאת. ניהול לא מקצועי ולקיחת הלוואות לעסקים יקרות, כל אלו ועוד מובילים עסקים רבים לקשיי תזרים, להפסדים כבדים ולסגירה.

כיצד להימנע מחובות בעסק?

כל עסק עלול להיקלע לחובות גבוהים העשויים להוביל לסגירת החברה, למשפטים מול ספקים ולקוחות, לפשיטת רגל ולבעיות נוספות. לכן, חשוב להתנהל נכון כלכלית כדי להימנע מחובות מהם קשה לצאת. יועץ כלכלי מנוסה מציע לבעלי עסקים קטנים ובינוניים לבנות תכנית עסקית מפורטת ולפעול על פי המתווה הפיננסי שהוכן בעזרת יועצים מנוסים.
כמו כן, כדי להימנע מחובות יש להקפיד על הפעולות הבאות:

  • ניהול יעיל של תזרים המזומנים – חשוב להקפיד על ניהול תקין של תזרים המזומנים של העסק, לכן מומלץ לנהל טבלה מסודרת של ההכנסות מול ההוצאות, להקפיד על גביה בזמן, לתכנן את ההוצאות הגדולות מראש ובהתאם למצב העסק ועוד.
  • פתרונות מימון מותאמים לצורכי העסק – רוב העסקים זקוקים לפתרונות מימון משתלמים, לכן כדאי לדעת כי הלוואה לעסק לא חייבים לקחת רק דרך הבנק. לאחר הרפורמה בענף ההלוואות החלו גופים פיננסיים חוץ בנקאיים להציע הלוואות בתנאים נוחים גם לעסקים חדשים וגם לעסקים קיימים. חשוב לזכור כי כאשר לוקחים הלוואה בבנק, האובליגו של העסק מושפע מכך והוא חשוף ללחץ מנציגי הבנק להחזיר את ההלוואה בזמן ולהקפיד על מסגרת האשראי.
  • אשראי ספקים – כאשר מתקשים בגביה או עומדים בפני השקעה בעסק, חשוב לשוחח עם הספקים ויש לנסות לקבל מהם אשראי ארוך וגדול יותר. ככל שהאשראי מהספקים משתפר כך העסק יכול לנהל תזרים מזומנים חיובי, לפרוע חובות בזמן ולהימנע מחובות וקשיים.
  • ביטוח לעסק – רכישת ביטוח עסק מסוכנות מקצועית ממזערת סיכונים רבים ומונעת חובות מהם קשה לצאת. כל עסק חשוף לסיכונים רבים ומגוונים כגון תביעת מצד הלקוחות או הספקים, אחריות מקצועית, נזקים שנגרמו לרכוש צד שלישי, תאונות דרכים ועבודה, פגעי מזג אוויר, נזקים למבנה, לרכבי העסק ועוד.

טיפים חשובים לבעלי עסקים המעוניינים להימנע מחובות

כדי להימנע מחובות חשוב להקפיד על ניהול תקין ויעיל של העסק, כדאי להיעזר גם באנשי מקצוע מנוסים כמו יועץ פיננסי, יועץ עסקי, עורך דין, רואה חשבון וכדומה. מעבר לניהול הפיננסי התקין של העסק חשוב למצוא גם פתרונות מימון ואשראי המותאמים לצורכי העסק. כך לדוגמה, כדאי לקחת הלוואות באמצעות חברה המתמחה בפתרונות אשראי עסקי, ובנוסף כדאי לשקול אפשרויות מימון כמו הלוואה דרך הקרן בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים, הלוואות נוחות דרך קרנות מימון בניהול הסוכנות היהודית או הלוואות חוץ בנקאיות המותאמות למאפייני העסק ולצרכיו הייחודיים.

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן