חברה להלוואות – עם מי כדאי לעבוד?

יכול להיות שאתם עומדים לפתוח עסק ואתם צריכים מימון בשבילו, יכול להיות שכבר יש לכם עסק אך הוא נמצא בקשיים תזרימיים ואתם צריכים כסף בשביל לעבור את התקופה הקשה הזו ויכול להיות שהעסק שלכם עובד מצוין ואתם רוצים לפתח אותו ובשביל זה אתם צריכים מזומנים. בין כך ובין כך, אתם צריכים למצוא מקור מימון חוקי, כזה שיתאים ליכולות שלכם וכמובן שיאפשר לכם לקחת הלוואה בתנאים כמה שיותר אטרקטיביים בשבילכם.
בשביל לקבל מימון אתם צריכים כמובן להציג בטחונות ובטחונות כאלו יכולים להיות בצורת ערבים, תוכנית עסקית משכנעת או כל בטחון אחר בהתאם למקור המימון ולדרישות שלו. אז הנה כמה מאופציות המימון הקיימות כיום בשוק לעסקים שאתם צריכים להכיר ואיך בוחרים את חברת המימון איתה רוצים לעבוד.

הלוואות מהבנקים – ריביות נוחות וטופסולוגיה מסובכת

האופציה הראשונה שלכם עוד לפני שאתם בוחנים חברות שעוסקות בהלוואות הם הבנקים. יש לכם את הבנק שלכם זה שבו מתנהל החשבון של העסק שלכם ואתם יכולים לפנות אליו ולקבל ממנו מימון. אם יש לכם בעיה איתו או במילים אחרות, החשבון שלכם בעייתי אתם יכולים לפנות לבנקים אחרים ואולי הם ייעתרו לבקשת ההלוואה שלכם. אך הלוואה מהבנק יכולה להיות מורכבת ודורשת לא מעט טופסולוגיה, ערבים ודרישות נוספות. תצטרכו להגיע פיזית לבנק אלא אם כן מדובר על "הלוואה ברגע" – ההלוואות שניתנות באמצעות אתר הבנק או הטלפון אך הן נחשבות ליקרות יחסית.

הלוואה בערבות מדינה – אופציה טובה וזולה יותר

אם אתם רוצים שהבנק ייתן לכם הלוואה אטרקטיבית במיוחד אתם יכולים לפנות לאחת מהקרנות שמאפשרות לקחת דרכן הלוואה בערבות מדינה. הלוואה בערבות מדינה היא הלוואה שכשמה כן היא, המדינה ערבה למרבית הסכום ומאפשרת לקחת סכומי כסף גדולים יחסית. לבנקים מהצד שלהם יש את הביטחון הדרוש להם והם יכולים לשחרר כספים בקלות רבה יותר ועם תנאים נוחים במיוחד כך שכולם מרוצים. אך בשביל לקבל הלוואה בערבות מדינה צריך לעמוד בקריטריונים שונים ולכל קרן יש את הקריטריונים שלה. חשוב לזכור את זה אך זו אופציה שבהחלט כדאי לשקול.

חברות להלוואות – במי לבחור?

נחזור לשאלה שבכותרת – עם איזו חברת הלוואות כדאי לעבוד? אז קודם כל צריך להבין מי הן החברות הללו. בעבר, רק הבנקים היו יכולים לתת הלוואות לעסקים ומי שלא יכול לקבל הלוואה מהבנקים היה בצרה צרורה. הוא היה יכול להתחנן לפקיד הבנק ואולי בכל זאת לקבל משהו או לפנות לגורמים מפוקפקים שכמובן כדאי מאוד לא לפנות אליהם. בשנים האחרונות שוק ההלוואות נפתח גם לחברות פרטיות ויש היום לא מעט חברות כאלו שמאפשרות לקחת דרכן הלוואה, חברות שלא מבקשות יותר מידי בטחונות אלא לוקחות ריביות גבוהות יחסית בשל הסיכון הרב אותו הן נוטלות. מה שחשוב לדעת, מי שצריך את הכסף מעכשיו לעכשיו זו יכולה להיות אופציה מצוינת בשבילו. בדרך כלל החברות הללו מאשרות במהירות את ההלוואות ותוך כשלושה ימי עסקים הכסף בחשבון. אך איך כדאי לבחור חברה להלוואות? מה לעשות ומה לא לעשות? איך מוודאים שזו חברה "כשרה" ואפשר לעשות איתה עסקים? הנה כמה דברים שחשוב לדעת:

  • ריבית – הכול מתחיל ונגמר בריבית (או כמעט הכול) והיום פשוט מאי פעם לדעת מהי ריבית אטרקטיבית יותר ומה פחות. נכנסים לגוגל ועושים כמה בדיקות, ויודעים האם הריבית שהוצעה לכם על ההלוואה היא באזור הסביר או שלא.
  • תנאי החזר – הלוואה צריך להחזיר ותנאי ההחזר שלה חשובים כמובן. יכול להיות שאתם צריכים תקופת גרייס, תקופה בה לא תחזירו את ההלוואה אלא תשקמו את העסק או תקימו אותו ויכול להיות שלא. אתם צריכים לבחור חברת הלוואות גם בהתאם לצרכים שלכם ויש חברות שמאפשרות תקופה כזו וכאלו שלא.
  • המלצות – כן, גם בכל מה שקשור להלוואות כדאי לבדוק המלצות ושוב, היום זה פשוט הרבה יותר מאי פעם. אתם יכולים לבדוק ברשת האם יש המלצות על חברה מסוימת, על מהירות התגובה שלה ועם הבירוקרטיה שהיא מעבירה את הלקוח או שלא.
  • וודאו שלא מדובר על השוק האפור – אתם לא רוצים להסתבך עם השוק האפור ולעיתים הלוואה תמימה שמוצעת לכם על ידי חברה שלא שמעתם עליה עלולה להסתיים בריבית רצחנית וחוסר יכולת להחזיר את ההלוואה. תעשו הכול על מנת לוודא שמדובר על חברה חוקית ולא רק חוקית אלא כזו שמציעה הלוואות בתנאים סבירים. רוצים ללכת על בטוח? פנו לחברות מוכרות, חברות אשראי מוכרות כמו גם חברות ביטוח שנותנות מימון ואחרות.
  • תתמקחו – שוק חברות ההלוואות הוא שוק גדול מאוד ואין שום סיבה שלא תתמקחו על ההלוואה אותה אתם רוצים לקבל. פניתם לחברה וקיבלתם הצעה להלוואה בתנאים מסויימים? למה שלא תפנו לעוד חברה או כמה חברות, תראו להן את ההצעות שקיבלתם ותבקשו תנאים טובים יותר להתוואה שלכם? תזכרו שאתם הלקוחות ויש לכם כוח ביד ואת הכוח הזה כדאי לכם מאוד לנצל.

הלוואות צריך להחזיר…

לא משנה מאיפה אתם לוקחים הלוואה – בין אם זו הלוואה מהבנק כזו שאתם לוקחים בן רגע מהמכשיר הנייד או בבנק עצמו, בין אם זו הלוואה בערבות מדינה ובין אם זו הלוואה מאחת החברות שמספקות הלוואות חוץ בנקאיות – אתם צריכים לזכור שהלוואות צריך להחזיר. אל תיקחו הלוואה שאתם לא בטוחים שתעמדו בה ואל תיקחו סיכונים מיותרים. יש לא מעט אנשים שלא הצליחו להחזיר הלוואה מסוימת והצטרכו לקחת עוד ועוד הלוואות והגלגל לא עוצר. חשוב לעשות את כל החישובים הרלוונטיים בשביל לא ליפול ולא משנה אם אתם עצמאיים או שכירים ואם יש לכם עסק גדול או קטן.

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן