הלוואות לעסקים גדולים

הלוואות לעסקים גדולים

עסק גדול הוא עסק שמגלגל מחזור כספים "רציני", עסק שמשלם שכר להרבה עובדים, שמנהל קשרים עסקיים עם מגוון גורמים ושמגלגל במחזור העסקי סכומי עתק. נסיבות מגוונות מקשות על עסק גדול ומאלצות את קברניטיו לחפש אחר פתרונות אשראי, הלוואות ואמצעי מימון שיאפשרו צמיחה כלכלית. לא משנה מאיזו סיבה העסק הגדול שאתם מנהלים זקוק להלוואה – בכל מצב, הלוואות לעסקים גדולים וגיוס אשראי עסקי רחב היקף מעמידים לא מעט אתגרים.

הלוואה נחוצה לכל עסק

עסקים גדולים זקוקים פעמים רבות לאמצעי מימון שיאפשרו את פעילותם והצלחתם. גם עסק מצליח זקוק לאשראי עסקי ולהלוואות מתאימות, ללא כל קשר לרווחיותו של העסק והצלחתו הכלכלית.

למה עסקים כה רבים – וגם מצליחים – זקוקים להלוואות?

הלוואות לעסק הן אמצעי נפוץ למימון פעילות עסקית ורוב העסקים, ובכללם עסקים גדולים, זקוקים להלוואה כחלק מהתנהלות כלכלית שגורה ובריאה. בין המצבים הבולטים המחייבים גיוס הלוואה בעסק גדול בולטים המצבים הבאים:

צורך בכסף נזיל

ישנם מקרים רבים מאד בהם עסק גדול צריך לגייס כסף, הן בשלבי הקמת העסק והן בשלבי פעילותו השוטפת. פרויקט חדש, משבר לא צפוי, השקעה מתבקשת, הזדמנות עסקית, עסקה או מהלך – בכל המצבים הללו ועוד מתעורר צורך בגיוס כספים.
בנוסף למקרים הללו עסקים גדולים רבים זקוקים להלוואות גם "בשוטף": כמעט כל עסק גדול מחזיק בהרבה הון "על הנייר", אך בפועל, סובל מקשיי נזילות ומחסור בתזרים המזומנים. צ'קים דחויים, תשלומי "שוטף פלוס אין סוף" וצורך ברכישת סחורות ותשלומי עובדים וספקים מכתיבים לעסק הגדול להסתייע בהלוואות לשם הפעילות העסקית וכערובה להצלחה כלכלית.

הלוואות גדולות, עסקים גדולים, אתגרים גדולים

כאשר מדובר במתן הלוואות לעסקים, כרוכים בנטילתן אתגרים רבים הנובעים מהיקף העסק ו/או היקף פעילותו וצרכיו, כמו גם היקף וסכום ההלוואה. לכל אלה יש להוסיף גם את חשיבותו של עסק גדול כמפרנס מאות עובדים, ספקים ונותני שירותים. מאפיינים אלה הופכים את תחום האשראי העסקי לעסקים גדולים לסבוך במיוחד.

מהם האתגרים הכרוכים בהלוואות לעסקים גדולים?

כאשר מדובר בהלוואות לעסקים גדולים, הנסיבות הבאות הופכות את מתן האשראי העסקי לפעולה מורכבת: הקמתו, ניהולו ושרידותו (וודאי שגם הצלחתו) של עסק גדול כרוכה במשאבים מאד רציניים ובסכומי כסף גדולים שאותם קשה לגייס.

התנהלות מול כמה גופי מימון

הלוואות לעסקים גדולים הן אחת מצורות המימון שיכול לבחור עסק גדול וכאשר הוא בוחר לעשות זאת הוא נאלץ לבחון את כדאיות ההלוואה מול מספר גורמים. לא כל גורם מסוגל, רשאי או יודע לבנות תכנית מימון מותאמת אישית לצרכיו ומאפייניו של העסק. ריבוי גורמים ממנים אופציונליים מקשה על גיוס אשראי עסקי כשמדובר בעסק גדול. בין הגורמים הרלוונטיים נכללים בנקים, חברות מימון חוץ בנקאי וכן יזמים פרטיים. במקרים מסוימים ישנן גם הטבות מהמדינה (מענקים, הלוואות בערבות מדינה).

צורך בידע ובמומחיות

גיוס כספים לעסק גדול מחייב ידע כלכלי ומשפטי נרחב ועצום היקף, שבלעדיו הסיכונים הטמונים בלקיחת הלוואה לא מתאימה (גורם שגוי, סכום שגוי, בחירה עסקית – מסחרית שגויה וכדומה) עלולה למוטט את העסק כולו.

אחריות גדולה

התמוטטות של עסק גדול משמעה פגיעה בהרבה מאד גורמים שהעסק הגדול מפרנס.

חסימת דרכי מימון

כאמור, עסק גדול הזקוק לאשראי עסקי יכול להפעיל כמה אמצעי מימון ולגייס כלים מתאימים מכמה גופים. בעת גיוס נתיבי מימון, נתקל העסק בלא מעט קשיים: בשל סכום ההלוואה הגבוה והקושי להעמיד בטוחות להבטחת האשראי, הבנקים בישראל מסרבים להעניק לעסק הלוואות נחוצות לעסקים רבים. במקרים אחרים הבנקים מוכנים להעניק הלוואה לעסק גדול, אולם תנאי ההלוואה דרקוניים במיוחד, עד כדי כך שהם מחבלים בכדאיותה. מצב דברים זה איננו נדיר וקורה ללא מעט גופים עסקיים גדולים בישראל.

מדוע בנקים מקשים על עסקים גדולים המבקשים הלוואות ואשראי עסקי רחב היקף?

בנקים הם ארגונים גדולים הפועלים לפי תכתיבים קבועים. ידיהם של נציגי הבנקים המציעים פתרונות אשראי ומימון לעסקים גדולים כבולות פעמים רבות בשל מערך שיקולים ונסיבות מורכב. עובדה זו מקשה מאד על היכולת של הבנקים להציע לעסק גדול הלוואה ראויה בתנאים אטרקטיביים. בנקים, כגופים "כבדים" ונעדרי גמישות, מתקשים לשקלל רווח עתידי, תשואה עתידית וכדאיות במתן ההלוואה; והשיקולים שהם מפעילים בעת תפירת פתרון האשראי לעסק מוגבל ומתבסס על שיקולים צרים ומקובעים. בנק יכול לסרב להעניק לעסק גדול פתרון אשראי ראוי, לסרב לבקשת הלוואה, או להציע בתנאים גרועים בשל אחת או יותר מהסיבות הבאות: סכום הלוואה גבוה מדי, חשש לחריגה מתקציבים ונהלים מוגדרים מראש, היעדר מעוף, קבעון וחוסר גמישות, ניהול משא ומתן שגוי של נציגי העסק מול הבנק ו/או חוסר ידע של מבקשי האשראי.

אז מהו הפתרון? כיצד יכול לפעול עסק גדול להשגת הלוואות מתאימות?

למרבה המזל הבנקים בישראל אינם הגופים היחידים המציעים פתרונות אשראי, הלוואות ומימון לעסקים גדולים. ישנן חברות מימון חוץ בנקאיות המציעות דרכי מימון בהתאמה אישית לעסקים גדולים בהתאם למאפייניו של העסק. בישראל פועלים לא מעט גופים פיננסיים חוץ בנקאים המציעים שירות מקצועי ואמין לעסק ומספקים ייעוץ מטובי המומחים, שיש בידיהם ידע, כלים ומיומנויות; אשר יאפשרו לעסק לגייס הלוואות בהיקפים ניכרים ובסכומים גדולים, באופן נוח, מהיר, יעיל ומשתלם, תוך צמצום בעלויות ובאופן בטוח לחלוטין. אופציה זו של גיוס אשראי עסקי גדול מגופים שאינם הבנקים היא בבחינת ברכה והצלה לעסקים רבים ויש לבחירה בה שלל יתרונות.

מהם היתרונות שלהלוואות לעסקים גדולים מגופי מימון חוץ בנקאיים?

  • גמישות – אפשרות להתאמת דרך מימון אולטימטיבית ומיטבית התפורה למידותיו של העסק הגדול.
  • נוחות וקיצור תהליכים – אין צורך בנהול משא ומתן עם נציגי בנק מוגבלים ומקובעים.
  • מקצועיות – ייעוץ מקצועי ונרחב אודות דרכי מימון קיימות ורקימת תוכנית מימון אידאלית, חסכונית ומתאימה.
  • שמירה על הקיים – גיוס הלוואה לעסק גדול מגוף חוץ בנקאי מאפשרת שמירה על האובליגו בחשבון הבנק של העסק ומאפשרת את הגדלת תזרים המזומנים ופתרון קשיי הנזילות ללא השפעה על נתון חשוב זה.

מתעניין באפשרויות אשראי עסקי? פנה אלינו עוד היום: 077-8050870

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן