הלוואות ללקוחות כל הבנקים

היום, הרבה יותר מאשר בעבר, אפשר למנף כל חלום ולצאת לדרך חדשה בעזרת הלוואות לכל מי שצריך אותן ולאו דווקא מהבנק. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הדרך להגשים חלום או לפתור משבר פיננסי ולא בריבית גבוהה:
אנשים רגילים לתקופות שבהן רק הבנקים שלטו במרחב הפיננסי של משקי הבית והמגזר העסקי. היום אנחנו יודעים שככל שהרגולציה מתאימה את עצמה למצב החדש בשוק, יש יותר חופש ויש יותר גופים שמוכנים לעשות את העבודה הבנקאית גם ללא הבעייתיות שכרוכה בענף הבנקאות. לאחר עשרות שנים שבהן הבנקים היו המוסד העיקרי והיחיד שמימן כל הלוואה וכל התרחבות עסקית, היום הבנקים צריכים להתחרות בדיוק כמו גופים אחרים על הזכות לתת הלוואה ולהרוויח מהריבית שמשלמים על ההחזרים.

למה לא חייבים לקחת הלוואה בבנק?

אנחנו חופשיים היום משום שיש גופים חוץ בנקאיים רבים שיכולים לתת הלוואות ללקוחות כל הבנקים מבלי לחייב אותם לעבור דרך הבנק, ובכך לשחרר את עצמם מההגבלות שהלוואות בנקאיות משיתות על לקוחותיהם. במקרים רבים לקוחות כאלה יעדיפו אפילו לקחת הלוואה חוץ בנקאית מגופים אחרים, ובמקרים כאלה ייהנו לפעמים מתנאים טובים יותר.
בדקו בעצמכם מה מוצע לכם בשוק ההלוואות האלה ותופתעו לגלות שאינכם חייבים להיות כבולים לכל מה שהבנקים כופים עליכם, ואינכם חייבי להשתעבד להלוואות יקרות אם יש לכם עבר טוב וסדיר של עמידה בתשלומים והתחייבויות ואם אתם נחשבים ללקוחות שיש להם ביטחונות וללא מוגבלות כלשהי בחשבון הבנק.

מה עושים כשרוצים לקחת הלוואה?

הדבר הראשון שחשוב לדעת הוא מהי מטרת ההלוואה. האם מדובר בהלוואה שלוקח אדם פרטי או בעל עסק? האם זוהי הלוואה שנחוצה לכם כשכירים או עצמאים? כל פרופיל הלקוח שלכם מושפע מכך ומחייב אתכם גם למסור את מטרת ההלוואה וגם לוודא שאתם אכן יכולים לעמוד בפירעון שלה, לא משנה מהו הסכום שלה.
בבנק תצטרכו לתת המון פרטים לצורך כך, במקומות אחרים קצת פחות. היום ידוע שאנשים רבים זקוקים לסיוע כלכלי ולסגור חובות והלוואות יקרות שלקחו בעבר, ולכן חשוב שגם יבררו באילו תנאים נותנים להם את ההלוואה, כדי שלא תצא יקרה יותר. זה הדבר השני שעליכם לבדוק.
חיוני לוודא שאתם יכולים לעמוד בכך, ולכן קחו בחשבון שהסכומים שתלוו יהיו בדיוק לצרכים שלכם ולא מעבר לכך. חבל להתחייב להחזרת סכומים שאינכם צריכים רק בגלל האפשרות לקבל אותם יחסית בקלות. זה בכל מקרה יעלה לכם יותר מאשר לחסוך את הסכומים האלה בצד ולהשתמש בהם אחר כך. כך שהלוואות ללקוחות כל הבנקים כדאי לנצל בתבונה כדי שתוכלו לקבל עוד כאשר תצטרכו כאלה בהמשך.

אילו מוסדות פיננסיים יכולים לתת לכם הלוואות?

  • בנקים – חובה לדבר על כך ולו בקצרה, כדי להבהיר שאפשרות זאת קיימת לכל לקוחות הבנקים. ההלוואות ניתנות לכם בבנק לפי מצבכם כלקוח, עד כמה מצב תזרים המזומנים שלכם שפיר, אם לא הסתבכתם בהגבלת החשבון או בגלל צ'קים חוזרים ובאופן כללי אם אתם נחשבים ללקוחות טובים ומועדפים. המסלולים משתנים לפי הריבית ופריסת התשלומים, אם אתם לקוחות עסקיים או פרטיים ואם אתם שכירים גם מהו גובה המשכורת שלכם. חשוב לציין שלקוח בנק שלוקח ממנו הלוואה ייחשב לבעל מסגרת קטנה יותר, כעת כשיש לו חוב לבנק.
  • קרנות פנסיה – אם צברתם מספיק חיסכון בקרנות הפנסיה שלכם, אתם יכולים לקחת מהן הלוואה. היתרון של הלוואה מקרן הפנסיה שלכם היא שמדובר בכסף שלכם שאתם לווים ומתחייבים בעצם לעצמכם. אתם חייבים לקחת בחשבון את הפנסיה שלכם ולכן לא תתרשלו בהחזרים. כמו כן, קרן פנסיה יכולה ללכת לקראתכם בריבית יותר נוחה וביתרון חשוב נוסף – גרייס. שם תוכלו לקבל תקופת דחייה של החזרת ההלוואה שנקראת גרייס, וכך תוכלו להתאושש ממצבכם הכספי ולשפר את מצבכם להחזיר את ההלוואה. זה אפשרי עד סכום מסוים ותלוי גם במצבכם הכספי והתעסוקתי, אם אתם יכולים להציג את האפשרות שיש לכם להבטיח החזר הלוואה.
  • חברת מימון חוץ בנקאית – יש לא מעט חברות מימון חוץ בנקאיות שיכולות לתת לכם הלוואות נוחות בסכומים מסוימים, זאת בכפוף למצבכם הכספי וליכולת שלכם להחזיר את הכספים. זה מה שנקרא בפי העם מימון פרטי חוץ בנקאי. מה שחשוב לכם בתהליך המשא ומתן אתם הוא להציג כמה שיותר ערובות להבטחת תנאים טובים, לנהל אתם דיון על גובה הריבית ומספר ההחזרים ולהוכיח שתוכלו לעמוד בכך. החברות האלה קיימות בכל מקום ויש לבדוק היטב אם הן מורשות לכך על ידי משרד האוצר ואם הן מוכרות ומחתימות אתכם על הסכמים תקפים וחוקיים.
  • הלוואות חברתיות – אחד המיזמים היפים ביותר שמבטיחים לאזרחים להרוויח כסף יותר מאשר בפיקדונות בבנקים הוא מיזם ההלוואה החברתית. במיזם כזה אזרחים יכולים לבקש הלוואה עד סכום של 50,000 שקלים ולקבל אותה מאזרחים כמוהם, בכפוף לערבונות ולמטרה. מי שמלווה להם הוא אנשים שמעדיפים לקבל ריבית גבוהה על כספים פנויים שלהם תוך כדי שימוש בפלטפורמה הזאת לרווחים וגם עזרה לאחרים. זה לא אומר שאזרחים שלא יכולים לקבל הלוואה בבנק רגיל תמיד ייענו בחיוב, אבל השאר יכולים לקבל הלוואה בתנאים טובים יותר ובריבית נמוכה, משום שמי שמלווה להם זאת מרוויח מכך.
  • חברות כרטיסי אשראי – אם יש לכם כרטיס אשראי ואתם ידועים כלקוחות שאין להם בעיה, אתם יכולים לבקש הלוואה לכל מטרה מחברת כרטיסי האשראי שלכם. זוהי דרך נפלאה בשבילן כדי להרוויח כסף נוסף בזכות הריבית שתשלמו, וזוהי דרך נוחה לכם לקבל הלוואה נוחה במהירות יחסית מחברה פיננסית שכבר מכירה אתכם ואת מוסר התשלומים שלכם. קל ונוח לקבל הלוואה חוץ בנקאית בצורה כזאת.

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן