טיפים לגיוס תזרים מזומנים לעסק

טיפים לגיוס תזרים מזומנים לעסק

יש לכם עסק כלשהוא שמוכר מוצרים או שירותים ואתם יודעים שלעסק הזה יש פוטנציאל. הוא יכול להגיע למקומות מדהימים אבל הוא נתקל בקשיים שדורשים פתרונות בשביל שניתן יהיה להמשיך ולהפעיל אותו. אחד הקשיים העיקריים של עסק הוא תזרים מזומנים לא יציב מה שיכול לנבוע מסיבות שונות. לדוגמא, את המוצרים שלכם אתם מוכרים בשוטף + 60 ואת הרכיבים שלהם אתם קונים מהספקים במזומן במקום. לא משנה כמה המוצרים יהיו טובים, אתם תהיו חייבים לגשר על הפער הזה אחרת העסק יקרוס. עוד סיבה נפוצה, אתם יודעים שהמוצר שלכם מצוין וכל מה שאתם צריכים בשביל לפרוץ קדימה הוא שיווק ושיווק מה לעשות – עולה כסף שכרגע אין לכם.
אז ברור לכם שאתם צריכים לגייס מזומנים לעסק, ברור לכם שהוא יכול להתקדם ולפרוח אבל הוא צריך מימון לפחו בינתיים. אז איך מגייסים כסף לעסק? הנה כמה דברים וטיפים איך לעשות את זה.

הלוואה מהבנק

זו האופציה שכולם מכירים, האופציה הפופולארית ביותר. אתם ניגשים לבנק ומבקשים את הסכום אותו אתם צריכים, ומקבלים הצעה עם פרטים על תנאי ההלוואה, הריביות וכדומה. חשוב שתזכרו, היום יש תחרות גבוהה בין הבנקים ובין מקורות המימון השונים ואתם צריכים לנצל את זה לטובתכם. תעשו סקר שוק, תתמקחו עם הבנקים השונים ונסו לקבל את התנאים הטובים ביותר. אבל מה עושים אם אי אפשר לקחת הלוואה מהבנקים? מה עם הבנק שלכם מסרב אף הוא להלוות לכם מכיוון שהגעתם לקצה המסגרת? הנה האופציה השנייה.

הלוואה חוץ בנקאית

הלוואה חוץ בנקאית היא מושג של השנים האחרונות והיא הופכת לפופולארית יותר ויותר. הלוואה חוץ בנקאית היא הלוואה שניתן לקחת מחברות אשראי, חברות ביטוח וחברות פיננסיות אחרות שמציעות הלוואות בסכומים שונים. היתרונות הם שזו לא הלוואה שקשורה למסגרת הבנק בשום צורה, אלו הלוואות שניתנות בדרך כלל ללא ערבים או בטחונות, הלוואות שניתנות במהירות יחסית ובדרך כלל תוך ימים ספורים הכסף בחשבון. החיסרון המרכזי הוא הריביות הגבוהות שיכולות להגיע אף לעשרות אחוזים.

הלוואה מקרן בערבות מדינה

עוד אופציה לגיוס תזרים מזומנים לעסק היא באמצעות אחת מהקרנות שעובדות בערבות המדינה. מה זה אומר? הלוואה בערבות מדינה זו הלוואה שכשמה כן היא, המדינה ערבה לכל הכסף או לרובו וכך הבנקים שעובדים עם הקרנות הללו יכולים לתת הלוואות בריביות אטרקטיביות. ולמה? חשוב להבין שהבנקים קובעים את הריביות בין השאר בהתאם לסיכונים שלהם. דמיינו לעצמכם שעל כל עשרה אנשים שלוקחים הלוואה מהבנק אחד לא מצליח להחזיר אותה. הבנק צריך לכסות את עצמו והוא עושה את זה באמצעות הלוואות בריביות כאלו שיכסו גם עם מי ש"עושה בעיות". כשיש ערבות של המדינה מול הבנק, הבנק הרבה יותר קל ויכול לתת את ההלוואה בלי חשש שהיא לא תוחזר לו.

הלוואה ממשפחה או חברים

נכון, זה בדרך כלל לא נעים אך לעיתים זה נדרש. האופציה של לקיחת הלוואה מבני משפחה או חברים חייבת להילקח בחשבון מה גם שברוב המקרים זו תהיה הלוואה ללא ריבית מה שלא תקבלו בשום מקום אחר. בשביל לשמור על הקשרים המשפחתיים והחבריים, חשוב שתיקחו הלוואה שאתם בטוחים שתוכלו להחזיר אותה ובזמן שסיכמתם. אם אתם יכולים לקבל איזה שהוא סכום כסף מהורים או אחים כמתנה, זה כמובן הרבה יותר טוב ויסייע לעסק שלכם לצמוח עוד יותר בגלל אי הצורך להחזיר את הכסף.

גיוס משקיעים

גיוס משקיע לעסק הוא עוד פתרון מצוין למי שצריך מזומנים בעסק שלו. מי שיחליט להכניס משקיע לעסק צריך לקחת בחשבון כמובן שהעסק כבר לא יהיה שלו אלא הוא יצטרך להיפרד מאחוזים מסוימים ברווחים של העסק בכל חודש. בנוסף, לא בטוח שהוא יוכל לקבל את כל ההחלטות לבד. גיוס משקיעים הוא אומנות בפני עצמה והנה כמה טיפים לגיוס משקיעים:

  • וודאו שמדובר על עסק עם ערך עולה – כל משקיע רוצה לדעת שמדובר על עסק עם פוטנציאל גבוה לרווחים אבל לא רק גבוה אלא כזה לאורך זמן. וודאו שהעסק שלכם יהיה "משהו מיוחד" עסק שלא דומה לאחרים ומציע ערך יותר מהם. צריך לשכנע כמובן את המשקיע שיש הפרש משמעותי בין ההוצאות שלכם על העסק לבין ההכנסות שלכם.
  • הכינו תוכנית עסקית – אם אתם רוצים לגייס ברצינות משקיע אתם חייבים לעשות עבודת הכנה. אתם לא יכולים לקבוע פגישה כזו בלי תוכנית עסקית, בלי משהו שיתמוך בהשערות שלכם. משקיעים אוהבים לראות משהו מוחשי, משהו שישכנע אותם ויכלול את המבנה הארגוני של העסק, את התחזית הפיננסית, את תזרים המזומנים הצפוי לשנים הקרובות, וכמובן מהן התחזיות הריאליות לעסק.
  • הערכת שווי – בשביל שהמשקיע ירצה להיכנס ובשביל שהוא יבין מה הוא מקבל אתם חייבים לעשות חישוב של שווי העסק. אם אתם לא יודעים איך לעשות את זה נכון, תפנו לאיש מקצוע בתחום.
  • הסכם מפורט – חתמו על הסכם מפורט המתאר את העסקה כמה שיותר. האם המשקיע רק יזרים כספים לעסק או גם יהיה שותף פעיל בקבלת ההחלטות? איך יתחלקו המניות ביניכם? ועוד שלל פרטים שצריך לסכם ולכתוב.

הלוואה צריך להחזיר

האופציה האחרונה שהוזכרה היא לא הלוואה אלא הכנסה של משקיע. אך אלו שלפני כולם הלוואות וחשוב לזכור דבר אחד אולי הכי חשוב – הלוואות צריך להחזיר ואי החזרת הלוואות ולא משנה מאיזה גוף גוררת עימה בעיות רבות. אל תיקחו הלוואה אם אתם לא בטוחים שאתם יכולים להחזיר, אל תיקחו הלוואה אם אתם לא בטוחים שאתם יכולים לעמוד בתנאים שלה. קחו בחשבון את כל מה שעשוי להיות בטווח הזמן של ההלוואה.

שתף את הפוסט:

דילוג לתוכן